vet at vekta svinger etter dagsformen, men hvor mye svinger den egentlig?
på søndag veide jeg 100.7 kg:eek:
i dag veier jeg 99.3
begynte med lavkarbo i går... kan vekta svinge så mye på et par dager, eller er det en kombinasjon med at jeg kanksje reagerer godt på lavkarbo og faktisk går ned i vekt også?
Som Nellie sier så binder karber vann i kroppen. I tillegg kan det jo hende du har lite tarminnhold i dag i forhold til i går. :) Jeg kan variere med opptil 7-800 g fra dag til dag.
Vekta mi varierer også i løpet av uka. (Veier meg hver dag - men får ikke lengre panikk om den går opp... :))
Jeg kan gå ned 2-300 gram et par-tre dager, så kan jeg gå opp 500-700 g - og så går den ned masse - har opplevd opptil 1.5 kg over natta - eller faktisk har jeg opplevd å gå ned fra morgen til kveld - slik at jeg ligger rundt 1 kg pr uke når jeg har full kontroll over karbo og kcalorier.
Spiser jeg mere kcalorier, og drikker mindre vann - som på ferie - (men har kontroll på karbo) - går jeg gjerne opp 1-2 kg i vannvekt. Disse forsvinner i løpet av to dager etter at jeg kommer hjem og kjører "strikt" på kcalorier igjen.
Dette er en lettelse - fordi jeg så lenge jeg spiser lavkarbo holder vekta selv om jeg spiser mer energimessig :) - og da blir reiser og andre situasjoner der jeg ikke er hjemme og har full oversikt så mye lettere være med på!
Lavkarbo 4-ever sier nå bare jeg ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.