< Tilbake til oversikten

Perspektiver på fett

Matglad sa for siden:

Før i gamle dager, for noen år siden, var jeg blandt de som bekymret seg for fett. Merker at mitt perspektiv har endret seg kraftig.

Trengte rømme nå i ferien og fikk bare tak i lettrømme. Merker at det byr meg skikkelig i mot å bruke av denne. Lekte med tanken å spe den ut med smør. Kjøpte ved en feil Philidelfia light, de ser jo helt like ut, denne står like ubrukt.

Var på hyttetur med noen som drakk melk, har ikke gjort det selv på mange år. Kom til å studere lettmelka og oppdaga til min forundring at den inneholdt kun 1,5 g fett. Fikk da fullstendig latterkikk da jeg kom på at det også finnes ekstra lett lettmelk og skummetmelk!! Hva er poenget, lage to varianter som er enda magrere enn 1,5 g.

Skjønner at mitt perspektiv har endret seg kraftig, synes nå helmelk med sine 3,9 g fett er magre saker. Hipp hurra for kremfløte i kaffen, ekte smør og Gräddost :).

Konkelimonke sa for siden:

Signerer!

Når eg får servert lettrømme, lettdressing og andre lette ting, smakar ikkje maten like godt og eg tenkjer automatisk at no får eg i meg masse dritt som eg eigentleg ikkje treng, og minimalt av det eg faktisk treng...

Og lettprodukter smakar jo SÅ tørt!!! Ærk...

Nei, takka seg til fløyte, seterrømme, feite ostar og skikkelig dressing jah :D Nam nam nam!!!

Konkelimonke sa for siden:

Hahahahahaha! GENIALT!

Eg òg vil vera ketolikk :D:D Hurra!

aslaug sa for siden:

Ja det er rare greier dette her, jeg levde nærmest fettfritt i mange år. Nå koser jeg meg glugg i hjel med deilig smakfull mat. Og så mye mer fornøyd jeg er! men det var liitt av en overgang, ikke enkelt i begynnelsen:o:o

TrillTrall sa for siden:

Jeg synes nå skummetmelka er den beste drikke-melka fremdeles! :) Helmelka får jeg bare ikke ned, den blir for feit i munnen for meg, men bær med fløte går ned på høykant. :D Lettsaker finnes ikke i mitt hus, det gjorde det forsåvidt ikke før lavkarbo-tiden heller egentlig, fint lite i alle fall - for som flere sier så smaker det jo ikke godt! Dessuten er fettet erstattet med mange mystiske saker som jeg ikke vil ha i meg.

Queen of Wands sa for siden:

Vi var nettopp på besøk hos slektninger på vestlandet og det skulle steikes selvfiska fisk. Damen i huset kunne bare steike i margarin (likte ikke smaken av smør), men jeg hadde kjøpt inn smør til meg selv. Det ble til at en panne fisk ble stekt i smør, og en i margarin. Den som ble stekt i smør ble tom nesten med en gang, og vi måtte steke mer fisk... Så da ble det stekt en panne til i smør. :) Hun syns det var helt greit, og hadde forsåelse for mine "særheter". Veldig glad for at jeg slapp margarinen! Syns det er ekkelt å tenke på hva den inneholder.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.