< Tilbake til oversikten

Frokost, lunsj og kveldsforslag

basilikum sa for siden:

Jeg synes det er umulig å sette sammen fornuftige måltider. Til middag er det geit, da kjører jeg på med oppskriftene til fedon. Til lunsj kan man jo spise en av salatene hans, men så er det frokost og kvelds.

Jeg takler ikke tanken på kun egg, og ikke klarer jeg spise egg flere ganger i uka. Kan noen være så snill og komme med forslag, gjerne med sammensetninger som er korrekt og forklare hvorfor de er korrekt.

Snille noen?

Slegg sa for siden:

Synes Fedons Musli blanding er veldig god. Kjøper på helsekosten.

Fin med Biola 1,5, sukkerfritt syltetøy og kanskje mandler og kanel:)

Gracella sa for siden:

Du får prøve oppskriftsdelen av forumet - men det mangler nok forklaringene.
Har du ikke noen oppskriftsbøker av Fedon? Mener at det var masse oppskrifter der???

Anne sa for siden:

Jeg syns du skal ta deg en tur på biblioteket å låne noen Fedon-bøker eller kjøpe. I de får du den aller beste forklaring. Mange gode oppskrifter også.

Vi anbefaler alle å sette seg godt inn i den filosofien de ønsker å følge. Det kan være litt tidkrevende, men veldig nyttig.

I mellomtiden kan du ta en tid på de oppskriftene og tipsene vi allerede har gitt i Oppskriftdelen. Mange fine tidligere tråder om det du spør om. De opplysningene gjelder enda....

Lykke til!:)

basilikum sa for siden:

Jeg har lest side opp og side ned. Beklager at jeg spurte. :rolleyes:

Kitt sa for siden:

Du skjønner det, at du er ikke den eneste!:p
Mulig dette forumet ikke er det letteste å finne frem i, men det meste har vært spurt om før!;)

Oppe på den blåsvarte linjen står det Oppskifter. Et flott sted å begynne feks!
Der finner du blant annet denne tråden!:D

Ellers kan du titte i disse:
Hva har du spist til frokost i dag?
Hva har du spist til kveldsmat i dag?

Lindberg er jo på mange måter den minst "strenge" lavkarbo- retningen, så de fleste oppskriftene/forslagene bør kunne passe på det kostholdet!:)
(Tror jeg:p)

niomi sa for siden:

Men det er faktisk vanskelig i oppskriftsdelen av forumet, da det ikke er inndelt etter filosofi.

Kitt sa for siden:

Nei, det er det ikke!

Et lite hint til hvilken retning en oppskrift passer under, er å se på filosofien til den som har lagt ut oppskriften!;)

TrillTrall sa for siden:

Joda, men da må man jo bla seg gjennom alle trådene...

Kitt sa for siden:

Gjør man ikke det uansett når man leter etter en god oppskrift?

De eneste som ikke ukritisk kan bruke en hvilken som helst oppskrift, er de som går på ketolyse. For alle de andre passer de aller fleste oppskriftene helt fint!

Dersom man kun er ute etter ketolyseoppskrifter, vil jeg anbefale Gerds oppskrifter!
Middager
Alt annet

Victory sa for siden:

Det stemmer vel ikke helt... både Lindbergere og South Beachere skal jo ha vesentlig mindre fett enn hva som brukes i de fleste Ketolyse oppskrifter.

Yonah sa for siden:

Jeg vil bare tipse deg om en side som heter www.fedonklubben.no Meld deg inn, så får du tilgang til mange ukers menyer. Siden er ikke helt oppdatert, men det viktigste er det de kaller menygenerator der.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.