Har planer om å starte på Ketolysedietten om ca 2 uker (da er jeg ferdig med sommerjobbingen, og drar tilbake dit jeg bor). Som fattig student så må jeg vente på lønning før jeg kan kjøpe startpakken på ketolyse.no/index.php?side=info&product=906907 :D Derfor kunne jeg tenke meg å få litt tips om hvordan jeg kan starte på dietten om to uker, da uten å ha fått tilsendt boken. Har lest mye innpå her, men sitter fortsatt igjen med en del spm som jeg håper noen vil ta seg tid til å svare på:)
Hvordan er det med salt på dietten? Har lest at kryder skal være bra(fettforbrenningen), men hvilke krydder egner seg?
Er det slik at man må veie all maten, salaten, hvor mye grønnsaker man bruker osv? Eller er dette noe som lønner seg bare å gjøre med kjøtt/fisken?
Er det slik at man burde få i seg noen karbohydrater i løpet av dagen, eller er målet å prøve å legge listen på null?
Har sett en eller annen plass at noen annbefaler å ikke drikke kaffe i startfasen, er det slik?
Når den tid kommer at jeg skal starte på denne dietten, så begynner også skolestart. Dvs en uke med "fadderuke" som inneholder mye drikking! Men har lest at blant annet vodka med sukkerfri brus ikke skal inneholde noen karbohydrater, så da går det vel bra likevel, el?:rolleyes:
Flott, da er du allerede klar for en nedtrapping av karbene!;)
Det finnes bare en type smør; den det står SMØR på! Alt annet er margarin, og det vil vi helst ikke bruke!:eek:
Mange sier rapsolje er best til å steke i, mens en god olivenolje passer best på salaten.
Det finnes også kokosolje(cocosa uten smak) som tåler høye steketemperaturer!
Har kanskje gjort noe veldig feil jeg da, for jeg har ikke veid noenting?
Jeg begynte med at jeg kuttet ut alt av karbohydrater og sukker forrige mandag. Jeg har kjøpt stix på apoteket, og den har blitt rød-lilla hver dag.
Så lenge stixen er rød-lilla, skulle vel det simpelthen bety at jeg de facto er i ketose i alle fall?
Spiser endel egg, karbonadedeig, purre, blomkål, broccoli, bacon.
Jeg veier ikke noe, men jeg har aldri vært storspist heller.
Håper ikke dette var feil.... I alle fall, så merker jeg dette meget godt på klærne, selv om jeg bare har vært i ketose en uke. Det som forvirrer meg litt nå, er simpelthen at jeg ikke er sulten, og derfor ikke helt "føler" at jeg slanker meg. Tidligere dietter har lært meg at man ikke kan gå ned i vekt uten å sulte halvt ihjel.. ;)
Boken er en fordel, står mye fakta i den som er bra å ha med seg - som et oppslagsverk. Står lister over grønnsaker, bær osv, slik at du får en indikasjon på hva som er JA-mat og NEI-mat.
Jeg var cirka ei uke i ketose uten boken, og følte meg mye tryggere når jeg hadde lest den. :) Det er vel ikke et must, men det var et must for meg. :)
Ja. Det her helt klart en kjempefordel. Men så hadde jeg ikke anledning til å kjøpe denne boken på grunn av andre bøker jeg var pukka nødt til å kjøpe, så det må visst vente.
Det jeg gjør, er at jeg sjekker med denne karbohydrat-listen der alt står oppført FØR jeg handler, så handler jeg ikke noe som helst med karbo.
Så det får heller funke nå.
Det er ikke så voldsomt mye jeg skal gå ned heller. Tenker jeg bør gå ned ca. 7 kg eller noe.
Leser at folk skriver at det er viktig å få i seg nåkk fett på denne dietten.. har jeg forstått det riktig, at til mer fett du får i deg, til mer greier kroppen å bruke av kroppens fettlager?? (skjønner at du ikke kan helle i deg en hel flaske med olje eller spise en boks med smør hver dag:)) Noen som kan forklare meg litt mer hvordan dette fungerer?
Er det slik at du bør ha litt fett i hvert måltid?:)
Det er en tråd om dette med fettforbrenning, men jeg finner den ikke akkurat nå
Poenget er at fettforbrenning er en energikrevende prosess og dermed må man få i seg nok energi for at fettet på kroppen i det hele tatt skal kunne omdannes til ketoner!:)
Jevnt fordelt mat er best, altså bør alle måltider bestå av litt kaber, litt mer proteiner og aller mest fett!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.