< Tilbake til oversikten

Etisk eller ikke

Borghild sa for siden:

Leser litt inne på et forum for hund. www.canis.no Der går det en tråd som heter Lavkarbo (for meg). Der er det en person som sier seg å være pilletriller, forsker og lege. Uansett hva vedkommende er, driver personen skremselspropaganda når det gjelder lavkarbokostholdet. Om det er etisk eller ikke - jeg har kopiert den siste uttalelsen som har kommet derfra.

"Og sjekk opp EKG med lege før start og undervegs, for ketose-diett kan gi forstyrrelser på hjertet, blandt flere andre poteniselt alvorlige bivirkninger."

Listen er lang av hva hun forsikrer er farlig.
Det er kommet motsvar, og jeg skulle så gjerne ha slått i bordet men jeg klarer ikke å uttrykke meg så godt.
Føler at det bør komme et motpost til utsagnet.
Noen?

Georgine sa for siden:

Har hun lagt ved dokumentasjon på utsagnenen sine?

Trulte67 sa for siden:

ehh, jeg tok EKG-prøve i vinter og en ny forrige uke, og jeg er ihvertfall helt fin. :D
Har dessverre ingen slående motargumenter du kan bruke.

Borghild sa for siden:

Hun har kommet med noe, men ikke akkurat på det jeg kopierte inn.

Georgine sa for siden:

Da ber du om skikkelig dokumentasjon på det hun påstår, det er faktisk skikk og bruk å legge ved lenker. :)

Fnutte sa for siden:

Har vært inne og sett litt på tråden, men den var altfor lang til at jeg orket å lese hele.

Så vidt jeg kunne se er det da mange som har sagt denne personen kraftig imot. Men hun/han har jo tydligvis bare bestemt seg for at Grete Roedes prinsipper funker på alle, og at lavkarbo er farlig. Kommer nok ikke til å forandre seg uansett hva du skriver.

Kitt sa for siden:

Finner vel en del motargumenter i denne tråden! Pål er jo alt nevnt som lavkarbo- guru i tråden på canis!;)

Borghild sa for siden:

Hei, nei det er vel ikke for å "omvende" denne legen sitt syn på lavkarbo. Men det er endel som viser interesse for kostholdet og det var mest de jeg tenkte på.
Takk for svar alle.

Borghild sa for siden:

Ja denne er det referert til leste jeg, men det mangler referanser og hold mener jeg denne personen skrev.
Ikke god.

Kanutten sa for siden:

Jeg tror denne personen leser på lavkarbo.no og på den måten allerede har laget alle motargumentene. :rolleyes:
Hadde denne personen vært lege tror jeg vedkommede kjappere ville ha tatt opp dette med elektrolyttene, for det er faktisk forskyving av elektrolyttene som er farligst kontra kolesterol. (I allefall sa MIN lege det og han liker lavkarbo han. :p)

Borghild sa for siden:

Du sier noe der Kanutten.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.