< Tilbake til oversikten

Ånei, farvel jordbær ...

Konkelimonke sa for siden:

...jepp... no more jordbær for me...

Forrige helg var eg i vakre Hardanger og åt ganske masse jordbær. Gjekk bra då, men på måndag vart eg sittande ei god stund på toalettet for å sei det slik, med heftige smerter i magen og det som då høyrer med...
Tenkte liksom ikkje så mykje over det.

MEN; i bursdag til onkelbarnet til min betre halvdel i går, åt eg vel 5-7jordbær for å eta noko av det dei serverte.
Og kva vakna eg opp med i dag? JO; magesmerter og det som høyrer med på toalettet.... Ikkje på langt nær så ille som på måndag, men... eg åt jo ikkje så mange jordbær i går heller...

Anyway: BUHUUU!!!!! Jordbær er jo noko av det BESTE eg veit, og no må eg fint halda meg unna... for eg orkar ikkje slike plager berre fordi eg vil eta noko godt.....

:(

kanskje det funkar betre med bringebær?

Nokon andre som har opplevd dette? Forrige gong eg åt lavkarbo gjekk det jo kjempefint, ikkje problemer med jordbær. Dette var skikkelig tragisk....:o

Vanii sa for siden:

Wops det høres ikke bra ut :( Jeg spiste jordbær i går og hadde ingen problemer med det. Svært synd at du får vondt i magen :( Kanskje skogsbær går ( jeg vet ikke 100% om vi kan spise det da) Men lykke til ;)

StegforSteg sa for siden:

Var de sprøyta? Det kan nemlig jeg reagere slik på....

Debz sa for siden:

Min favorite er blåbære og det heldigvis går bra! Men jeg spiser ikke så mange heller da - 50-60 gram...du kan kanskje prøve de litt? Jeg prøvde 8 bringebær i går med pisket krem som jeg hadde noe vaniljepulver i - det smakte ganske godt, til tross for det var ikke så søt - det gikk bra også :)

kamp sa for siden:

Jeg tenker og på sprøyting..

Jeg tåler ikke sprøytet bær men økologiske går fint.

Trulte67 sa for siden:

Hvis jeg spiser mye jordbær uten tilbehør, eller kun annen frukt i tillegg, så får jeg det også sånn. Men jordbær med fløte eller krem går helt fint!

vimsen85 sa for siden:

Spiste du bæra med fløte? Det er ikkje laktose du reagerer på?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.