Mannen min er en ordentlig "potetmann". Han liker annet også, men må ha ordentlig potetmiddager hvertfall 1-2 ganger i uka. Jeg har da slitt litt med hva jeg skal spise til disse middagene, men nå har jeg funnet løsningen!
Jeg har laget blomkålmos og blomkål- og brokkolimos mange ganger, hatt bittelitt saus på og ellers spist fisk eller kjøtt som de andre... Men så kom jeg på middag til mamma. Hun visste jo at jeg ikke spiste poteter og hadde derfor kokt et ekstra blomkål og en ekstra brokkoli. Hmmm tenkte jeg.. Men så viste det seg at biter med blomkål og litt brokkoli med en dæsj brun saus og svinesteik var minst like godt som med poteter til. Eneste jeg savnet var tyttebærsyltetøyet, men det klarer jeg meg fint uten :-) Så heretter blir det mindre mos på meg og heller vanlig kokt blomkål i biter (og litt brokkoli). Det passer både til fisk og kjøtt. Nydelig til feks torsk med litt hvit saus på.
Er det "vanlig" saus så bruker jeg bare 2-3 ss, men hjemme lager jeg sausene litt mer lavkarbo, så da blir det litt mer :-)
Jeg spiser en del rosenkål også, jeg, mest fordi jeg synes det er så godt. Moser den med stavmikser, rømme og pepper. Eller om jeg skal ha noe med mer smak har jeg i basilikumolje. Eller noen erter. Spiser rosenkålmos når gubben vil ha spaghetti også, med et parmesandryss funker det som bare det. Fløtegratinerte neper er jeg også glad i :)
Eldorado har et syltetøy som heter 80%, kanskje de har tyttebær også.
Har ikke sett etter det, men eple og blåbær er i alle fall godt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.