Jeg føler meg så tom innvendig, tom for energi, humør, alt...Dette er min fjerde uke på ketolyse. Det føles ut som at musklene mine rett og slett er borte, jeg klarer ikke skrive (jobber som oversetter) uten at hendene prikker meg ihjel og musklene i armene mine føles "tomme", og jeg må nesten støttes inn på badet for å komme meg på do, fordi jeg er så slapp og susete. Er dette vanlig? Jeg følte meg bedre etter en ukes nedetid i starten, men plutselig kom det som et sjokk på kroppen og har vel vært sånn nå en ukes tid igjen. Jeg skal til legen på mandag for en skikkelig sjekk etter tvang fra samboeren min vel og merke....
:(
Spør som de andre, tar du vitaminene og mineralene dine? Jeg blir helt kreftesløs selv om jeg spiser nok om jeg ikke får i meg magnesium, 600-900mg hver kveld.
Og spiser du nok? Det er ikke noe poeng i å spise minst mulig, du skal spise deg mett. Husk at du må få i deg fett, uten karbohydrater mister du mye energi fra maten og fettet skal erstatte det, grønnsakene inneholder ikke store mengder energi.
Jeg har begynt med vitaminer nå de siste dagene etter tusentalls anbefalinger her inne. :)
Jeg spiste godt og nok og følte meg veldig fornøyd med kostholdet, men nå har jeg rett og slett ikke matlyst, men jeg ble faktisk slapp før jeg mistet matlysten, så det er nok ikke derfor jeg er slapp. For et par dager siden var også nervesystemet mitt helt på høygir, med rykninger, leamus, smerter og kramper. Virker som om hele kroppen min virkelig sliter nå, men jeg forstår ikke hvorfor. Jeg har hittil spist godt med fett, proteiner, og ca. 15-50 karbohydrater per dag, og jeg har testet av og på, og vært i ketose hele tiden, så jeg hopper ikke "inn og ut" heller.
Karbohydratene jeg inntar kommer som regel fra brokkoli og blomkål som er favorittene mine om dagen - vel...VAR favorittene fram til matlysten forsvant.