< Tilbake til oversikten

Hva kan jeg ha i ørene under spinningtimene?

aslaug sa for siden:

Hei!
Elsker spinning og har til nå ikke hatt problemer med lydnivået.
De siste gangene jeg har vært på trening så har det vært helt uutholdelig høyt. Det gjør vondt i hodet og jeg mister konsentrasjonen. Det er ingen vits å si fra, har prøvd, får beskjed om å sette meg et annet sted, eller at de unge vil ha det slik osv.
Har noen tips til meg om noe å ha i øra, men slik at jeg allikevel hører musikken godt? Sov-i-ro er vel ikke tingen og de ramler jo lett ut også:(

Photobscura sa for siden:

Du kan jo investere i et par Ear-plugger. De koster litt (300-500, avhengig av hvor du kjøper dem), men de demper lyden veldig godt, uten å ta bort all diskant og bass, som sånne vanlige gule engangsplugger gjør. Og så kan du også bruke dem på konsert! :D.
Var et must for meg i øvingslokalet i mine hin hårde band-dager i hverfall!

Notabella sa for siden:

finnes noen vokskuler du får kjøpt på apoteket, tror ikke de koster så mye. Jeg bruker dem når jeg bader for ellers får jeg skikkelig øreverk i flere dager etterpå. De holder seg bra i ørene siden du kan forme de selv. De er ikke så tette at du ikke hører musikken men vil gjøre det mer behagelig. det er 8 kuler tror jeg i en pakke, jeg har brukt de samme mange ganger. Så de holder lenge:)

Mill sa for siden:

Støy-kansellerende hodetelefoner! De er gull verdt på støyfylte steder, og de kan sikkert brukes på trening også. De kansellerer nesten alt av lyd, så hvordan de funker hvis du må høre på hva instruktører sier kan det bli litt klønete, men de anbefales virkelig om du sliter med et for høyt lydnivå.

De kan du også kjøre din egen musikk i, så du kan holde ditt eget tempo hvis du sykler (e.l.) utenom vanlige spinningtimer.

Bose er ett merke, Phillips har vel også, og Sony, men hør på din nærmeste el-butikk, eventuelt sjekk på nett.

Dette er verdt å bruke noen kroner på, for du har bare ett sett ører! ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.