< Tilbake til oversikten

Markjordbær og bringebær, fikk helt skjelven ...

trude.lutt sa for siden:

Var ute å gikk tur i stad, kom over markjordbær og villbringebær. Klarte ikke å lå være, spiste mange...... Etter en stund ble jeg kjempesulten, og fikk helt skjelven.fikk spist bacon og brokkoli/blomkål med ost/fløte. Det hjalp

Så nå har jeg opplevd det, veldig svingende blodsukker. Har spist bær får, men da med fløte og vaniljekesam. Faller jeg ut av ketosen nå?

Konkelimonke sa for siden:

Eg trur det skal gå fint eg (men no er jo eg "evig optimist" ;))
Er berre til å tenkja på den gode smaken nestegong, og minnast korleis du vart etterpå. Slapp av med tanke på ketosen. Den vert nok ikkje bølla med av litt jordbær og bringebær!

(markjordbær er jo berre SÅ snadder!!! sikle)

Iset sa for siden:

Heller tenk at du sprakk på bær. På BÆR! Hva sprekker folk vanligvis på? Sjokolade, pizza, burgere, potetgull osv. Bær er sunt og godt, ikke stress med det. Tilbake til fett og proteiner og tenk at du bare har fylt deg opp med litt sunne karber og antioksidanter. :)

Anne sa for siden:

Å spise bær er egentlig ingen sprekk. Det er en dyd av nødvendighet, når du førstkommer over et sånt funn:p Masse god sommer og antioksidanter.

Neste gang du skal på bærraid, så husk å ha med deg noen nøtter i lomma. Det nøytraliserer litt:)

Photobscura sa for siden:

Jeg prøver alltid å spise bær og melon o.l sammen med fett. Det nøytraliserer som Anne sier, litt. F.eks fløte, om du tåler det, eller rett før middag f.eks.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.