< Tilbake til oversikten

Trening og ketolyse

inot sa for siden:

Hvordan er det med hard fysisk trening og ketolyse? Handballsesongen starter snart og i tillegg trener jeg litt aerobic og step nå om sommeren.

Ser i ketolyse-boken at man skal være forsiktig med hard fysisk trening, så blir litt i tvil her. Noen der ute som har litt mer greie på dette? Når det gjelder aerobic og step er det jo treningen og ikke ytelsen som er det viktigste, men på handballbanen vil man jo gjerne yte sitt beste også...

Fungirl sa for siden:

Når jeg gikk på ketolyse trente jeg mye, som regel hver dag enten i form at utholdenhet eller styrke. Du vil kanskje merke det at beina blir fortere "sure" , det skjer av og til med meg, men som regel så går det veldig bra.
Du må nesten prøve deg frem og se hvordan din kropp reagerer :)

Nuvian sa for siden:

Jeg dreiv med styrke trening 3 ganger i uka før jeg starta på ketolyse kuren, uten karbs så merker jeg at jeg har mye mindre energi når det gjelder antall reps og vekt jeg orker og løfte, men det går greit hvis man løfter til mindre og tar færre reps.

Farge er farge sa for siden:

Jeg lurer på hvordan det gikk med håndball og ketolyse, hvis du er her enda... Jeg begynner på mandag og lurer på om jeg fortsatt kan spille. Ble også skremt av det som sto i boken...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.