< Tilbake til oversikten

Vannprosent i kroppen

Kanutten sa for siden:

Hva er normal vannprosent i en kropp?? Damekropp? Mannekropp??
Jeg leter og leter på nettet og får så mange varierende svar. Så jeg tenkte; kan de som har tanitavekt fortelle SIN vannprosent?? Jeg trives best med en vannprosent mellom 38-39%. Jeg ser jo fra nettet at det kanskje er lite, men går jeg over det blir jeg skikkelig ille i kroppen.... Det har kanskje noe å si HVOR disse 39% med vann legger seg?? Hos meg legger de seg i brystkassen og i hode/nakke...

Borghild sa for siden:

Hei. Googla vann% og kopierte dette:

"Vannprosenten kan variere med alt fra 50-75%. Mennesker som har mye muskler har høyere vannprosent enn de med høy fettprosent. Dette fordi muskelvev inneholder 70-75% vann, mens fettvev bare inneholder 10-15% vann.
Hvis du hadde hatt en vannprosent på 51% så ville fettprosenten din være mye høyere enn 13%. Og hvis du virkelig har en fettprosent på 13 måtte du ha hatt høyere vannprosent enn 51. Så det er nok et av tallene som er feil, og da ville jeg tippet fettprosenten siden den er så langt fra normalen."

Krstle sa for siden:

I følge manualen til badevekta mi, skal sunn vann% være: 40-60%

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.