Har nå sittet å regnet på hvor mange karbs jeg har fått i meg idag...litt over 90gram kom jeg til!!:eek: Er på ferie, og har spist både is og et par munnfuller med daimkake idag..
Men så sitter jeg å ser på hvor mye fett jeg har fått i meg...bare 100gr:/ og 130 gram protein. Syns jeg har spist ganske mye idag, men har bare fått i meg i underkant av 2000kcal(vet man ikke skal tenke så mye på det da..)
Skal ta en test nå snart, og se om jeg er i ketose..kan aldri tenke meg det...:(
Jeg trenger noen tips til hva jeg kan spise som inneholder nok fett! Jeg må vel ha i meg hvertfall 50 gr fett til, men ikke fullt så mye proteiner.Utenom alt det søte jeg har spist idag har jeg bare fått i meg ca 12 karbs....:eek:
Jordbær eller bringebær med fløte og flytende søtning kan jo være et godt alternativ til is :)
Er man på ferie må man nesten bestemme seg på forhånd hvordan man skal spise spør du meg. Det går helt fint å spise 100% lavkarbo også på tur... har vært en uke i bobil i Norge, Sverige og Danmark og det gikk helt fint - både på maten jeg lagde selv og den jeg spiste ute. Det handler om hva du har bestemt deg for og planlagt på forhånd... :) (Tro meg dette har jeg lært på den harde måten...)
Det er lettere å spise feil om man ikke har tenkt gjennom situasjonene på forhånd - eller har alternativene klare.
Fett er jo enkelt; smør, olje, majones, CF, dressing laget selv, fløte, laks, kjøtt med fett på, grillet kylling med skinn, avocado, fetaost, annen ost, nøtter...
Må bare få minne om at om du skeier ut sånn som dette, og høyner karbmengden så kan du ikke fylle opp med fett i tillegg. Det er balansen mellom fett/karbs som nøkkelen til balansert kosthold på lavkarbo. Høyner du karbs, må du spise magrere. Reduserer du karbs kan du spise mer fett - sånn som vi gjør på blant annet ketolyse.
Helt individuelt - det må du nesten måle med ketostix selv :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.