< Tilbake til oversikten

Ute av ketose nå, eller? Ikke så lett på ferie ...

Minusnoenkg sa for siden:

Har nå sittet å regnet på hvor mange karbs jeg har fått i meg idag...litt over 90gram kom jeg til!!:eek: Er på ferie, og har spist både is og et par munnfuller med daimkake idag..
Men så sitter jeg å ser på hvor mye fett jeg har fått i meg...bare 100gr:/ og 130 gram protein. Syns jeg har spist ganske mye idag, men har bare fått i meg i underkant av 2000kcal(vet man ikke skal tenke så mye på det da..)
Skal ta en test nå snart, og se om jeg er i ketose..kan aldri tenke meg det...:(

Jeg trenger noen tips til hva jeg kan spise som inneholder nok fett! Jeg må vel ha i meg hvertfall 50 gr fett til, men ikke fullt så mye proteiner.Utenom alt det søte jeg har spist idag har jeg bare fått i meg ca 12 karbs....:eek:

Nerthus sa for siden:

Jordbær eller bringebær med fløte og flytende søtning kan jo være et godt alternativ til is :)
Er man på ferie må man nesten bestemme seg på forhånd hvordan man skal spise spør du meg. Det går helt fint å spise 100% lavkarbo også på tur... har vært en uke i bobil i Norge, Sverige og Danmark og det gikk helt fint - både på maten jeg lagde selv og den jeg spiste ute. Det handler om hva du har bestemt deg for og planlagt på forhånd... :) (Tro meg dette har jeg lært på den harde måten...)
Det er lettere å spise feil om man ikke har tenkt gjennom situasjonene på forhånd - eller har alternativene klare.

Fett er jo enkelt; smør, olje, majones, CF, dressing laget selv, fløte, laks, kjøtt med fett på, grillet kylling med skinn, avocado, fetaost, annen ost, nøtter...

wollafruen sa for siden:

Må bare få minne om at om du skeier ut sånn som dette, og høyner karbmengden så kan du ikke fylle opp med fett i tillegg. Det er balansen mellom fett/karbs som nøkkelen til balansert kosthold på lavkarbo. Høyner du karbs, må du spise magrere. Reduserer du karbs kan du spise mer fett - sånn som vi gjør på blant annet ketolyse.

Peaches sa for siden:

Bare lurte på noe, havner en ut av Ketose etter en dag med for mye karbs?
Tar det noe lengre tid å komme i ketose igjen, hvor mange dager ca ?

Nerthus sa for siden:

Helt individuelt - det må du nesten måle med ketostix selv :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.