< Tilbake til oversikten

Kyllingfilet med eple og bacon

torgn sa for siden:

Denne må dere bare prøve. Fikk inspirasjonen på maprat.no, men la til litt og fjernet litt.

4 stk kyllingfilet
1 ss olje (jeg brukte 3)
2 båter hakkede hvitløk
2 ss sennep
1/2 ts pepper
1 stk eple
4 skiver bacon (eller etter ønske, jeg brukte 8)

1 Bland olje, hvitløk, sennep og pepper til en marinade. Legg kyllingfiletene i en plastpose og hell marinaden over. La stå et par timer

1. Del eplet i skiver og legg skivene i en smurt ilfast form. Snurr bacon rundt kyllingfiletene og legg dem over epleskivene.

3 Sett formen i ovenen ved 180 grader i ca 30 minutter.

Jeg valgte grønne epler, det ga kyllingen en syrlig fantastisk smak. Som tilbehør hadde jeg en enkel salat med ruccolasalat og soppstuing

For soppstuingen tok jeg 3-4 sopp delte i skiver stekte litt i en stekepanne og tilsatte litt fløte og lot denne koke ut. Tilsatte litt pepper...

Snadder..

:)

Jorkla sa for siden:

Nam.. Eneste jeg stussa på var eplet, men er vel så å si bare eplet som har karbs her.. lagrer siden

Tusen takk.. :-D:D:D:D:D:D:D:D:D

torgn sa for siden:

Jeg spiste ikke eplene, men jeg trur at den syrlige smaken som kyllingen fikk kom fra eplene. Uten at jeg kan si jeg er noen ekspert, så tviler jeg på at det fulgte med mange karbohydrater der.

Sahara83 sa for siden:

Det hørtes veldig godt og enkelt ut.
Dette må prøves :D

Jorkla sa for siden:

Prøvde igår!!! og det var Kjempegodt!! Takk for oppskrift..

fridr sa for siden:

Er dette til to pers? Skal prøves ut i morgen :D

torgn sa for siden:

Da kan du nok redusere på kyllingen. Hos oss så var det meg og kona og 6 år gamle datter. Det ble igjen en hel filet. Så en filet til hver av oss holdt plenty, men så er vi jo forskjellige alle sammen. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.