Aline sa for siden:
tror jeg ,da...
Aline sa for siden:
tror jeg ,da...
luringen sa for siden:
Men hva gjør han der da??:D
i avisen her i går, gikk en av distriktets homeopater/akupunktører ut i avisen med en bra artikkel mot sukker etc...Veldig bra. Det blåser en lavkarbovind over landet...:p
Aline sa for siden:
han fortalte litt om fett og proteiner... men jeg rakk bare slutten...
også fortalte han om en smoothie med sinnsykt mye fett som han drikker hver dag, og da er han mett til middag... :eek:
Kristian sa for siden:
Hvor kommer smoothie navnet fra?:confused: Jeg trodde det var noen her inne som hadde funnet på smoothie.
Fedonisten sa for siden:
Definisjon: Smoothies er mos av hel frukt eller bær tilsatt isbiter slik at den blir tyktflytende og inneholder fruktkjøtt og fiber. (kilde: Norsk kaffeinformasjon :eek: )
Bare atte her inne så har vi laget våre egne variasjoner hvor vi er mer opptatt av å gjøre det til et fullverdig måltid.
;)
Link med flere "tradisjonelle" smoothies-oppskrifter www.frukt.no/Article.aspx?artid=8542&mnu1id=3004&mnu2id=3124&mnu3id=
Aline sa for siden:
og her er oppskriften på da viljen pol....... sin smoothie :)
Ernæringsfysiolog Dag Viljen Polezsynski er Fornøyelig Formiddags ekspert innen ernæring. Han underviser ved høgskolen i Harstad og har gjennom sine utradisjonelle holdninger samlet stor kunnskap om hva maten kan og IKKE kan gjøre for menneskekroppen.
Dags spekkede frokost; kraftsmoothie
4-5 rå egg
2 spisesjeer Udo´s Choise
2 ss tran
1 banan / evnt 1/2 avocado / evnt en kopp med bær
1 stor neve nøtter (varier mellom valnøtter, hasselnøtter, makademianøtter, mandler etc - SELVFØLGELIG BARE HVIS DU IKKE ER ALLERGISK!)
Vispes sammen med stavmikser og nytes langsomt.
Med denne frokosten er Dag mett helt til ettermiddagen fordi blodsukkeret holder jeg jevnt i mange timer -og alle kroppens hormoner får gjort jobben sin uten forstyrrelse fra insulin (som vi får en storm av etter hvert brød- og potetmåltid.)
Hvis du ønsker en konsultasjon med ernæringskyndig lege ta kontakt med Norsk Forening for Helhetsmedisin: [url]www.nfhm.org[/url]
(For ordens skyld, Dag jobber ikke her!)
Marianne sa for siden:
Er han på radio hver formiddag??? I tilfelle i hvilken kanal?
Aline sa for siden:
nei, men han er fast gjest hver torsdag på P4 mellom 9 og 11 en gang :)
friflex sa for siden:
Flott at du fant frem oppskriften Aline!
Legger du den inn i smoothies-tråden også, så har vi alle godsakene samlet på en plass?:snill:
Aline sa for siden:
jupps :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.