Hei!
Jeg er en som stortrives med lavkarbo og kommer til å leve slik resten av livet. savner hverken brød, ris,potet ol.
Men har på et vis hengt meg opp i at jeg skal holde meg rundt 30 karohydrater for dagen, vet ikke hvor jeg har det fra:o.
Blir det et fett om jeg spiser 30-40 eller 50?
Vet at de som skrev "bedre uten brød",mener man kan ha opptil 72g karbohydrat.
Håper noen kan svare!:D:D
Detta er nok veldig individuelt:) Er ikke noe som funker for alle der.
Også spørs det jo litt hva du mener best i forhold til da?
Til å gå ned i vekt?
Holde vekta?
Føle seg bra?
Jeg trives IKKE med minst mulig karbohydrater og prøver å ligge mellom 50 og 100.
Går jo sikkert ned saktere enn om jeg hadde spist 20, men har jeg så dårlig tid da?
Er jo mange som forteller om at all verdens helseplager forsvinner når de er i ketose.. Merker ingen forskjell jeg. Hverken på den ene eller den andre måten.
Når man skal holde vekta så er det vel ikke noe i veien for å øke på litt:) Er jo ikke alle som klarer å holde seg på matta da, men det er jo ikke alltid karbohydratene sin skyld, men heller innimellom at man ikke har klart å forandre på visse tankebaner og vaner..
Man må vel bare prøve seg frem og se hva som kjennes og funker best for en..
Jeg og kroppen min er som Nellie, jeg kan rett og slett ikke ligge for lavt. For det første har jeg konstant hodepine ( å nei ikke bare ketosehodepinen - for da burde den ha forsvunnet for lengst....) er slapp og har konsentrasjonsproblemer.
Men om jeg øker på med liiiit karber, dog da rette karber i form av grønnsaker og salat, går det mye mye bedre :)
Jeg varierer mellom 40-80 g karber om dagen. Nå skal ikke jeg ned i vekt og holder meg fint der jeg er med det matinntaket jeg har og stortrives med denne maten. :o) Spiser en god del bær jeg da, men holder meg unna sukker, vanlig brød (går med litt fedonbrød), pasta, potet og ris. Spiser noe linser og bønner også.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.