Nytt medlem her....det vil si....når jeg skulle registrere meg så fikk jeg opp at jeg allerede var registrert....så jeg har vært innom her før og sneket i kulissene ;)
Men dette er første innlegget mitt og NÅ føler jeg tiden virkelig er inne for å gi meg selv ett spark bak. Noe drastisk må gjøres, føler meg uvel med den kroppen jeg har og man blir (visstnok!) ikke yngre med årene heller, har lyst å leve så lenge som jeg kan og med best mulig helse.
Blir skikkelig inspirert av alle historiene her inne og håper at det er min historie en kan lese om en dag.
Ellers, kan jo nevne at jeg er 34 år, mor til 3 og har stort sett vært overvektig hele mitt voksne liv. Prøvde meg en gang på Grete Roede kurs, og gikk ned ca 12 kilo, men de kom på igjen sakte men sikkert. Har lagt veldig på meg i alle svangerskapene og aldri klart (eller gått skikkelig inn for :flau:) å komme tilbake til utgangspunktet igjen. Per dags dato vet jeg faktisk ikke hva jeg veier engang, er ett stort steg for meg bare å gå på vekten, men tipper jeg veier rundt 110. Jeg er 175 høy, så jeg aner ikke hva jeg bør ligge på? Fikk målt skjelettet når jeg gikk på GR, der sa de jeg hadde kraftig skjelett/benbygning, mener idealvekten skulle ligge på 75??
Vel vel....nå er det som sagt på høy tid å gjøre noe med det, målet er å komme meg på vekten og ta div mål av meg selv. Tenkte meg ketose-dietten, har boka klar her og gleder meg til å ta fatt....
Velkommen, her får du inspirasjon og motivasjon til å legge om til en livsstil / kosthold, som vil gi resultater. Og jeg har bare positive erfaringer med å følge ketolysekuren:).
Velkommen!
Jeg er også fersking... 1,73 m høy og veier ca. 104 kg. Jeg har også kraftig benbygning (klisje-fnis) og min drømmevekt er 79 kg! Så 75 kg høres supert ut for deg. :)
Hei.
Jeg er nok også en ny en med samme som dere over her.
1,72 og 103 kg.
har 2 barn som jeg har lagt på meg tilsammen 30 kg med + at jeg har fått på meg litt til. før jeg ble gravid med eldste veide jeg 67 kg... har heller ikke hatt motivasjon til og gjøre så mye med det. er så utrolig glad i mat... :/
før jeg fikk barna kunne jeg spise alt jeg ville uten å legge på meg. nå legger jeg på meg bare jeg ser på maten tror jeg... uff, har virkelig et ønske om å få skikkelig motivasjon til og gjennomføre vektreduksjon på en eller annen måte. føler meg absolutt ikke vel i denne tunge kroppen..
[color=#000000][/color]
…åååååååååååååh, men vi spiser da masse god mat på lavkarbo som gjør at vi får stabilt blodsukker; slipper vi å gå sultne og for ikke å snakke om søtsuget som forsvinner!
Går du inn her: Til alle nybegynnere på lavkarbo… , så finner du bl.a. linker til tråder med inspirasjon til frokost, lunsj, middag i tillegg til en tråd der du finner et dokument med en samling av lavkarbo oppsrifter.
Så har jeg kommet til dag 1 i resten av mitt liv :drama: :D
Har kommet meg på vekten og ble nesten skuffet når jeg så at jeg "bare" veide 105 ;) (mistenker vekten for å være litt upålitelig)
Hehe....jaja, altfor mye er det uansett men så lenge jeg bruker den samme vekten så går det vel bra...
Frokost er inntatt og nå bærer det snart til butikken for å handle inn ingredienser til knekkebrød som jeg tenkte å bake.
Hei,
Mange drar også fram målbåndet, i perioder hvor man kanskje ikke går så mye ned i vekt så opplever mange at cm forsvinner allikevel.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.