< Tilbake til oversikten

Kutte kalorier

sterk sa for siden:

Jeg trener og vil ha lav fettprosent for muskeldefinisjon.
Er det no vits i å kutte kalorier samtidig som jeg er på lavkarbo for annet enn fart, eller holder det med bare lavkarbo hvis jeg ikke har dårlig tid?
Etter den første måneden på lavkarbo gikk jeg ned 10kg, fra 90 til 80kg. Slutter fettprosenten min noengang å gå nedover hvis jeg ikke kutter kalorier og bare driver med lavkarbo?

I følge dette bildet bildr.no/view/688723 ligger jeg mellom 14% og 9%, hvis det hjelper.

nellie sa for siden:

Kutte i forhold til hva?
I forhold til kalorioverskudd? Ja.
Men siden du har gått ned så ligger du nok ikke over behovet ditt uansett, så da er det ikke noe å kutte i, nei:)

Gracella sa for siden:

Artig liten detalj på bildet 14-16 % :)

sterk sa for siden:

Jeg så en dokumentar om bodybuilding en gang "I want to look like that guy" (du kan se hele greia her vidreel.com/video/NTk0MDU0/). I dokumentaren så spiser han som skal bli bodybuilder mange mange færre kalorier enn han brukte, og det virket ikke som han hadde det så bra. Det er klart jeg skal ikke gjøre meg klar til konkurranse, men jeg vil fremdeles bli slankere. Trenger jeg ikke lide slik for å bli slank? Er det nok med vår forholdsvis smertefrie metode?
Det jeg er redd for er at effekten av vår diett skal avta etter at jeg har fått vekk det verste. For jeg teller ikke kalorier eller noe. Jeg spiser lowcarb hver gang jeg blir sulten, ikke mer.

nellie sa for siden:

Når du spiser lavkarbo og erstatter karbohydrater med fett, så spiser du mye mindre enn du tror:) Regn ut en dag og du vil bli overrasket over hvor "lite" du får i deg, selvom det føles som mye.

Har alltid trodd at man, for å bygge muskler mest mulig effektivt, må ligge på kalorioverskudd, jeg.. klart. Har man fett å bli kvitt så må man jo ligge under, men..

Skjønner ikke hvor alle får det i fra at man liiiiiiider så fælt når man ligger på kaloriunderskudd:p Jeg spiser "mye" karber (i forhold til normalen her) og holder kontroll på kaloriene mine, men lider faktisk ikke et sekund. Hold det på et fornuftig nivå, så lider du verken på den ene eller den andre måten..

sterk sa for siden:

Stemmer at man må spise skikkelig. Men jeg har allerede jobbet opp et fint grunnlag, og nå vil jeg vise det fram!
Det går an å bygge muskler på lavkarbo også. Det er en metode som heter Cyclic Ketogenic Diet (en.wikipedia.org/wiki/Cyclic_ketogenic_diet). Har lyst til å prøve, men først skal jeg bli slankere.

Gracella sa for siden:

Sjekk medlemslisten på den grønne linjen øverst her. Finn Pål sine innlegg, han var med på å lage en studie om ketogene dietter og hvordan det innvirket på muskelmassen til deltagerne.

jvb sa for siden:

Ja takk, begge deler! :)

Gracella sa for siden:

:d :d

nellie sa for siden:

ååååh, jeg ser ikke hva dere meneeer:(

nellie sa for siden:

Åja. Ole Brumm ja:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.