Har eksperimentert ei stund og har kommet fram til ei oppskrift på knekkebrød nesten uten karber! Er ikke så veldig mye smak i selve knekkebrødet, men det er kjempegodt med yndlingspålegget på :)
4 dl knuste linfrø
1 dl kruskakli
1 ss fiberhusk
1ts salt
2-3 ss smeltet smør
vann til det blir en grøtaktig konsistens
evt. det krydderet du måtte ønske
Bland alle ingrediensene og smør jevnt utover en bakepapirkledd langpanne. Veldig viktig at det er jevnt, hvis ikke blir de tykke plassene bløte inni og de tynne plassene kan bli brendt. Stekes på 180 grader i ca 1,5 timer.
Etter 20-40 min tas knekkebrødene ut av ovnen og rutes opp i passe store biter...
Bank på knekkebrødet for å sjekke at det er sprøtt. Dersom det ikke er sprøtt må det stekes litt lenger...
kutt kruskakli og ta to dl knust linfrø, to dl hele linfrø så tror jeg du nesten ikke har noe karb.
knekkebrød som tar 3,5 minutter ta to ss med knust linfrø, to med hele linfrø oppi et egg, rør godt, smør utover et bakepair inn i micro 3,5 min og volla knekkis;)
Jeg tar en pakke hele linfrø, 4 ss fiberhusk(bruker Husk fra helsekost) ca 1 ts salt, og nok vann til at det blir en røre. Smører det ut over et bakepapir, bruk våte hender ellers henger røren fast. 175 grader, ca midt i ovnen 20 min. Sett formen heller lenger ned enn opp, ellers blir de brent om man ikke setter de i midten.
Disse inneholder rundt 0 karbo, vil jeg tro. Smaker helt greit m pålegg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.