< Tilbake til oversikten

Dessert

mumlen sa for siden:

Hei. Er rips med vaniljesaus ok å spise?

Fofa sa for siden:

Rips har 6,9 gr karber pr 100 gram..så litt kan du jo spise. Kommer an på hvilket karbo-nivå du ønsker å holde deg.
Vaniljesaus har nok noe mer karbo...og helt sikkert sukker(??), og det er jo et absolutt nei nei på lavkarbo

Fofa sa for siden:

Så først nå at du er på Grete Roede, da kan du jo spise rips..men da blir det nok litt mye kalorier i vaniljesausen

mumlen sa for siden:

Jeg er bare så vanvittig sulten hele tiden. Savner brød, og frukt. Tenkte det var greit å spise rips som en erstatning. Liker ikke fløte. Måtte ha noe oppå ripsen, v.saus var det eneste jeg hadde tilgjengelig:eek: Ja,ja, tror ikke jeg holder ut så lenge uten poteter og brød:(

Fofa sa for siden:

Hehe..ser du har endret livsstilsfilosofi nå...gått bort ifra Grete Roede?
Mange opplever at sult og søtsug avtar når man er på lavkarbo/ketose..så, du kan jo prøve å begrense karbo generellt, og se om du merker endring på suget, da:)
Det står massevis om dette i forumet, du får bare sette av noen timer og starte å studere:D
Lykke til

TrillTrall sa for siden:

Jeg savner overhodet ikke poteter, mesker meg med grønnsaker og salater istedet. Når det gjelder brød kan du jo spise Fedon-brød om du ikke skal så langt ned i karboinntak at du går i ketose da? Eller hva med Lena Beatrice's tekaker?

lenabeatrice.net/kategori/lavkarbomat/brod/

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.