< Tilbake til oversikten

Istedet for maismel?

Trulte67 sa for siden:

Jeg har fått en oppskrift hvor kyllingbiter skal rulles i en blanding av maismel og krydder før steking. Hva kan jeg bruke istedet for maismel? Bakemix?

TrillTrall sa for siden:

Knust bacongull. :) Men se opp for etterligninger! Ikke alt er laget av svinesvor, noe er bare en melgugge.

Trulte67 sa for siden:

Jeg har forsøkt knust bacongull på fisk og grønnsaker, og ja, det funker det, men vil ikke funke i denne sammenhengen pga saltet. Det skal ikke være salt som en del av krydderne...

kamp sa for siden:

Finmalte mandler ville jeg brukt.

Trulte67 sa for siden:

Kanskje det funker, ja. Mandelmel -- får man kjøpt det noe lurt sted? Jeg har ikke sett det noe sted, og jeg har en dårlig maskin for å male nøtter, de blir delvis malt, delvis småhakka... og det går alltid bra i kaker og sånn, men noen ganger kunne det vært kjekt med ferdig malt. Lidl hadde poser med ferdig malte mandler og hasselnøtter en stund, men de er jo uansett ute av dansen her i landet.

martefie sa for siden:

Sesamfrø funker godt til panering. Jeg teller ikke karber, så du må selv sjekke om det passer for deg.

Trulte67 sa for siden:

aha.
Da skal jeg sannelig prøve noen biter med sesamfrø, og noen med malte mandler, så får vi se hvordan det blir!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.