< Tilbake til oversikten

Trenger hjelp til menyplan

buzy bee sa for siden:

Er det noen som har satt opp en menyplan for seg selv og som kan dele den med andre? Jeg synes det er fryktelig vanskelig i denne jungelen av oppskrifter og tips å lage min egen meny. Får jeg i meg nok fett? Proteiner? Lite karbohydrater? Hmmm... Kan noen dele sine erfaringer?:) Tusen takk!

TrillTrall sa for siden:

Spørs jo om du teller karber og holder deg under 20 g/dg eller om du har det mer fritt da.

Min dagsmeny er f.eks. som følger:

frokost - 2-3 rughavresprø med bremykt og masse makrell i tomat og pepper (bruker ca. 1/3 boks pr. rugsprø)

lunsj - 2 fiberrik med bremykt, phildelphiaost og friske jordbær i skiver

middag - svinefilet stekt i smør med en mos av lettkokt blomkål og brokkoli som kjøres med stavmikser, har gjerne i en smørklatt til i panna og koker ut sjyet etter svinefileten og har det i mosen - NAM! Salat til. Kan også koke ut sjyet med seterrømme og ha over som saus, krydrer da mosen med noe annet. Det hender jeg hiver en neve ferdig kokte, moste linser i sausen også.

kvelds - tja... Det er ikke alltid jeg spiser kvelds, men f.eks. en-to oopsier med smør og pålegg eller en porsjon friske bær med krem evt. friske bær (frosne er helt topp også) med naturell yoghurt + kesam + litt søtning og en kornblanding ala Fedon.

Jeg teller ikke karber da, holder meg bare enkelt og greit unna poteter, ris, pasta og sukker som best jeg kan. :) Og magen funker myyyye bedre på dette kostholdet, det er helt sikkert!

grotingeling sa for siden:

Hei - ta en titt på ukeplanene til Gerd, de har i alle fall hjulpet meg masse.
Du finner den som vedlegg i dette innlegget.
Så vidt jeg vet så er disse ukeplanene helt i tråd med ketolysekuren, og de refererer til boka Slank med ketolysekuren, men de er uansett en god pekepin for alle som ønsker å innføre lavkarbokosthold.
Boka kan lånes på biblioteket hvis det skulle være av intresse :D

Lykke til :heia:

ketochic sa for siden:

hvordan får jeg den vekt greia , takk på forhånd :D

grotingeling sa for siden:

Ticker/linjal/vekt-greie får du ved å følge denne oppskriften:

1. Trykk på denne linken: tickerfactory
  2. Velg hvilken ticker du vil ha - weight loss linken
  3. Velg hvordan du vil den skal se ut - og trykk på next hele tiden til du kommer til siste side
  4. Klipp ut koden du får på siste siden
  5. Gå inn på kontrollpanelet ditt her på forumet - klikk på kallenavnet ditt oppe til høyre og deretter på kontrollpanel til venstre i bildet
  6. Velg å endre signatur
  7. Lim inn koden du hentet fra tickerfactory - den øverste under "bbCode"

buzy bee sa for siden:

Der var det mye interessant! Takk skal du ha!:)

buzy bee sa for siden:

Det hørtes innmari godt ut med den sjyen i mosen!:) Skal absolutt prøves. Takk skal du ha!:) Hva er forresten oopsier?

TrillTrall sa for siden:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363

Laget dem for første gang for noen dager siden og de var greie nok. Med litt søtning i blir de gode som kakebunner tror jeg. :) Henger ikke så veeeeldig godt sammen, men er mer noe å legge pålegget på i grunnen, funker sikkert greit som hamburgerbrød om man lager dem flate (de fløt ikke så mye utover som jeg trodde!) og bruker to. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.