< Tilbake til oversikten

Når er det lavkarbo?

Ina64 sa for siden:

Når betegnes det for å være et lavkarbo-kosthold? Er det noen øvre grense for hvor mange karbohydrater man kan spise eller er dette individuelt?

Jeg leser at det anbefales egne tabletter(vitaminer/mineraler) når man er i ketose, men anbefales disse og på et lavkarbo-kosthold hvor man ikke er i ketose?

Grunnen til at jeg spør er at jeg er usikker på om jeg har et lavkarbo-kosthold, og om jeg bør kjøpe slike tabletter. Fra før tar jeg omega, vita-mineraler, krom og b-vitaminer. Jeg ligger på ca 65-70 gr. karbohydrater pr. dag.

Kitt sa for siden:

DEt er lavkarbo opp til ca 150g, så du er fint innenfor grensen. Du ligger faktisk akkurat i det området dr. Hexeberg anbefaler at man ligger!:D

Dersom du føler deg frisk og fin, er det vel ingen grunn til å ta ketolyse- tablettene i tillegg når du ligger så pass høyt i karber!

nellie sa for siden:

jeg ligger sånn mellom 50 og 100 og tar ingen vitaminer:) spiser massevis av grønnsaker og passer på å spise forskjellig, hele tiden:)

b-vit tror jeg at jeg skal begynne med igjen, men kun for å få litt ekstra for hårets skyld:)

Jaudaa sa for siden:

65-70kh, er det sånn at man tillater seg knekkebrød og den type mat? Frokostblanding?
Jeg spiser mye grønnsaker, med lav GI, men føler jeg da ligger på rundt 25kh om man bare spise karbs fra grønnsakene.

nellie sa for siden:

100% fullkornsknekkebrød.
Kanskje ei skive proteinberiket brød.
Bittelitt fullkornspasta/ris/couscous sånn type en gang i uka.
Nøtter.
Bønner.
Ellers så er det ikke noe problem å komme over 25 karber med grønnsaker.

Photobscura sa for siden:

Da jeg lå på rundt 50 gram kh om dagen spiste jeg en del bønner, linser og kikerter. Lav gi, godt og sunt! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.