< Tilbake til oversikten

Nutrilett goes low GI/Low Carb !!

elian sa for siden:

Fikk reklame fra Europris i dag, og kan lese der at Nutrilett har kommet med nye Bar's med LAV GI, LAV Calori ! Også har de fått shake's (forbløffende like Atkins shake's ). 3 forskjellige smaker. Skal i butikken senere i dag å sjekke næringsinnholdet. Nutrilett er vel mest kjent for "høy karb/lav kalori".....

Prisen er 20,- for shake og 30,- for bar.... Hvis det ikke blir solgt noe særlig av det, synker nok prisen betraktelig! Se bare på disse pakkene som inneholder 15 enkeltposer for å lage seg en Nutrilett shake! På "Alt for kropp og sjel" koster en sånn pakke 189,- !! Men på Rema 39,- og på Rimi 30,- !!!!!! LITTEGRANNE forskjell kan du si!

Aline sa for siden:

jeg har funnet de til 20 kr !! ;) disse nutrilettposene! :D (lagde proteinshake med dem før. blandet nutrilett med proteinpulver...)
jeg la også merke til den reklamen! kjempespent! venter i spenning på at prisene synker ;)

Fedonisten sa for siden:

Men atte..... jeg har vært inne på web-sidene til Nutrilett - og der står det ikke noe om lav-GI altså.... Litt rart - hvis nå dette er en nyhet. Det ligger inne en ny BAR, men i følge næringsinnholdet inneholder den 23,4 g karbo og 13.3 g protein PR. BAR..... Av de 23,4 g karbo er 15,7 g sukkerarter....

Hmmmmm:confused:

Aline sa for siden:

logoen i reklamen så ikke ut om "ekte" nutrilett heller, så det er kanskje en etterligning..
men om den allikevel er lowcarb, så er jo det fint ;) :)

elian sa for siden:

Det står Low carb, Low Calorie på boksen.....

elian sa for siden:

Produktene heter foresten "Nutrilett Smart Carb" :)

Aline sa for siden:

ahaa! da var det bare jeg som ikke kjente igjen logoen ;)
må snart komme meg til Europris og teste, ja!! :D

elian sa for siden:

Jeg så på innholdsfortegnelse, og det var ikke akkurat BRA! 32 gr. carb hvorav 30gr sukkerarter.... :confused: Vel og merke mye fruktose, men dog..... :rolleyes:

Aline sa for siden:

:eek: det er fremdeles 30 gr sukker i en shake!!!!! :eek:

elian sa for siden:

12gr. vanlig sukker og resten fruktose, tror jeg.....

Aline sa for siden:

ok, men allikevel.... er litt skuffet...

men samtidig er det jo veldig bra for lindbergerne!! og de som trenger alternativer til alle maltitolvarene :)

Fedonisten sa for siden:

du aline du aline..... 30 gram sukker i en shake er ikke bra for lindbergere heller.....

• eller Fedonister :p

Aline sa for siden:

:rodme: tenkte på fruktosen... :rodme:
kan ikke så innmari mye om lindberg, nei :rolleyes: :)

elian sa for siden:

Jeg sendte mail til nutrilett for å spørre hvor høy GI shakene hadde og fikk dette svaret.

Hej
Tack för din fråga.
GI är uppmätt till 22 på RDT shakes och detta är mätt i studier på människa och ej endast utifrån beräkningar.
Vänliga hälsningar,
Charlotte
[color=#0000ff][/color]
Charlotte af Klercker
Medicinskt Informationsansvarig
Cederroth International AB, Box 715, 194 27 Upplands Väsby, Sverige
e-mail: [email][email protected][/email], tel: 08-590 963 66, mobil: 0705-544 722

[indent][left]-----Original Message-----
From: Gernandt, Barbro
Sent: den 1 februari 2005 11:09
To: af Klercker, Charlotte
Subject: FW: Nutrilett RDT
[/left]

[/indent]

MHM sa for siden:

GI på fruktose er 19, og med tanke på at 30 gram av 32 karbohydrater er fruktose, så er det ingen bombe at GI blir lav. Men LAVKARBO er det definitivt ikke. Fedon anbefaler ca. 2 ts fruktose per dag (max - man ikke spise det), og det er ca. 12 gram, for å søte f.eks. bær.

For Nutrilett er det et framskritt, da de andre barene innholder 24 gram druesukker.... Men for oss lavkarbere er det ikke noe framskritt...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.