< Tilbake til oversikten

Hjernedød?

Tunrida sa for siden:

Jeg håper og tror at jeg ikke er den eneste som har gått meg vill i denne jungelen av karboprat og tråder og oppskrifter og tips og pust jah..

Ser det er skrevet om tre faser.. Skal disse følges om man skal starte på lavkarbo? Eller er det en annen diett?
Det virket så lett de to første dagene jeg har lest og gravd her inne, men nå er det et realt kaos oppi topplokket..

Håper noen tar seg tid og ork til å hjelpe meg på rett vei :p

Rin sa for siden:

Lavkarbo er en paraply-betegnelse som rommer mange forskjellige diett-opplegg - alle sammen har en lavkarbofilosofi i bunnen, men litt forskjellige måter å gjøre det på. Enkelte av diettene opererer trinnvis. Atkins og Eurodietten, for eksempel, er delt opp i faser. I disse tilfellene er gjerne første fase den "strenge" slanke/rense-perioden, og så går man gjennom fasene for å til slutt ende på vedlikehold av vekt og kosthold for livet.

Ikke noe du trenger å tenke på om du bare vil spise generell lavkarbo. :)

Tunrida sa for siden:

Jeg har tenkt til å bestille en pakke fra ketolyse.no og når den er "over" fortsette med vanlig lavkarbo mat.. Er det en mulighet?
Nå om dagen, før jeg får den pakka spiser jeg så få karber som mulig. Max 20 pr dag. Ingen frukt, minimalt med grønnsaker. Kun kjøtt, egg, ost, bacon etc..
Er dette noe som kan være gunstig eller er tankegangen min feil? :confused:

Gracella sa for siden:

Det høres helt greit ut :)

Tunrida sa for siden:

Ser du har gjort det samme som jeg har tenkt.. Hvordan har det funket for deg? :) Og hvilken pakke er greiest å kjøpe?

Gracella sa for siden:

Jeg kjøpte boken til Torkil, leste den grundig og brukte forumet her (mye å lese)
Jeg lever mer eller mindre ketogent og det fungerer helt fint. Noen dager er det litt Lindberg med kikerter, bønner og linser, men mesteparten av tiden spiser jeg litt mer grønnsaker enn det jeg gjorde på ketolysekuren.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.