< Tilbake til oversikten

Blåbærmuffins forsøk nr 1 med bilder

rariteten sa for siden:

Jeg har sett mange oppskrifter på muffins her, men de fleste jeg har sett gjennom har så mange forskjellige frø/nøtte og mel ingredienser, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på en litt enklere variant!

3 egg
1,5 ss creme fraiche
125 gr kremost
2 ts bakepulver
3 ss splenda
1 ts jbk
1 ts fiberhusk
1 ss soyaprotein
1 ts kanel
2 ss smør
3 ss blåbær

Blandet alt sammen, kjørte også en god ss blåbær i røra, og vendet de siste to inn i røra for hånd.
Stekte dem på ca 175 gr i 20 min.
Fikk 16 stk ut av dette.
Det var først etterpå jeg tenkte at dem må jo smake helt nyyydelig med kaneldryss og hakkede mandler oppå!! :sikle:

Så over til "problemet". De var ganske myke og satt litt fast i papiret, men ikke så mye at jeg ikke klarte å få muffinsen ut av papiret og det fortsatt liknet på en muffins ;)
De var veldig gode og jeg kommer absolutt til å lage dem igjen, men er det noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre dem litt fastere og lettere å få løs av papiret?
Ellers anbefales dem! :)

Dette er også bare mitt 4. lavkarbobakeforsøk, så vær snill i kritikken! :p

martefie sa for siden:

Når det gjelder papiret, bruker du opp resten som små skåler i matboksen (eller gir bort/kaster) og skaffer silikonmuffinsformer til baking. ;)

rariteten sa for siden:

Den investeringen tar jeg meg ikke råd til før jeg har mer penger i lomma for å si det sånn ;)
Men det må da være mulig å bake muffins i papir også - jeg må bare finne ut hvordan :D

Zincite sa for siden:

Skjønner det med penger i lommeboka, men jeg har tenkt meg en tur på jysk en gang. Og da skal jeg teste disse tror jeg :) 50 kr er ikke så mye når de kan brukes mange ganger.

martefie sa for siden:

Det er de jeg har. Elsker dem! Har faktisk to sett, så jeg kan fylle to brett i slengen.

(Bare husk å ta baksten ut av formene kjapt, ellers blir det like kjapt rårand)

kakemonsterr sa for siden:

Det er bare å ha olje i formene, så slipper muffinsene lett. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.