HildeT sa for siden:
Hei. skal en uke til spania om litt og lurer fryktlig på hvordan det kommer til å gå med dietten......noen som har vert ute å reist og har noen gode råd og tips:confused:
HildeT sa for siden:
Hei. skal en uke til spania om litt og lurer fryktlig på hvordan det kommer til å gå med dietten......noen som har vert ute å reist og har noen gode råd og tips:confused:
Fofa sa for siden:
Hei!
Jeg bor/jobber noen måneder i året i Spania, så der har jeg god erfaring!
De har massevis av herlige skinker og oster overalt hvor du går, så de er gode alternativer. Skal du spise ute, så kan du jo bestille uansett type kjøtt, og be om å ikke få poteter..eller la de ligge igjen. Hehe. Som regel spiser de ikke mye potet der nede, så det meste kommer med endel salat uansett.
Dessuten finnes det jo utallige supre tapas-plasser, og der kan du bestille de deiligste skinker. Ost har de og, av høy kvalitet(les ikke noe magert der, nei). Tapas har også masse ulike kyllingretter. Dersom man spiser på tapas-plasser, så får man ikke i seg noen karber nesten...unngå bare å spise brødet som kommer til, og tortilla(omelett med potet) Ellers er det meste karbo-vennlig! Kos deg masse i varmen
Thaleia sa for siden:
Jeg vil nok tro at det kommer til å gå bra å spise lavkarbo. Det letteste er ofte å bestille reint kjøtt/fisk og så eventuelt bestille salat og ha som tilbehør. Maten i Spania varierer jo en god del fra region til region, men skal kunne gå an å finne mat som trygt kan spises. Her hvor jeg bor (Galicia)er de veldig glad i fritert mat og masse poteter(helst fritert), og heller dårlig på grønnsaker. Får man grønnsaker her er de garantert kokt i stykker :)
Finnes jo mye ulike tapas retter som er topp mat når man spiser lavkarbo,det finnes masse gode skinker, spekepølser og gode oster.
Ønsker deg lykke til og god tur :)
LillePille sa for siden:
Super tråd! Skal til Solkysten i aug./sept. :D
mona71 sa for siden:
Heisann. Bor nå på Gran Canaria. Slet litt med en gang for å finne oster og kjøttpålegg som jeg likte. Savner f.eks ridderost,men alt blir en vane. Har bodd her 3 uker,og følger fortsatt kuren. Lever på grillmat og salat, salamipølse,skinke,ulike oster. Måtte bare rydde litt i hodet og ikke tenke på alt det "gode" som vi har i Norge. Har laget rømmegrøt også. Lykke til og god ferie.
Carisma sa for siden:
:_oy: For min del er det stikk motsatt, vanskelig å ikke tenke på det gode de har i Spania! :D Gå på et ordentlig matmarked, da kan du smake på både skinker, ost og pølse. Pluss masse annet. De blir ikke sure om du ikke handler, og du vet hva du kjøper :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.