< Tilbake til oversikten

Alternativ til mylog?

Fofa sa for siden:

Sitter her å irriterer meg over mylog.no...hadde endelig funnet en smart måte å få litt oversikt over mitt totale inntak i løpet av en dag. Har fullstendig kontroll over karbene, men har egentlig ingen peiling på fett, proteiner og alt annet.
Prøvde i går å registrere maten jeg hadde spist, men siden "hang seg opp" til stadighet. Når jeg endelig kunne skrive der igjen, så var alt jeg allerede hadde lagt inn forsvunnet. Etter å ha lagt inn samme matvarer opptil 5 ganger uten å lykkes, så ga jeg opp... Nå sitter jeg her igjen å prøver...hadde lagt inn alt nå, og skulle starte med å legge inn mengder osv..plutselig kommer det opp en "error" melding..prøvde å gå tilbake, men da hadde alle matvarene forsvunnet fra lista igjen:mad::mad::mad:
SKikkelig irriterende!!!!!
Noen som kan hjelpe meg, eller som har andre alternativer jeg kan benytte meg av?

Nerthus sa for siden:

bruker "mat på data" fra www.matportalen.no (i margen til venstre). Lastes ned på pcn. Ikke fullstendig for absolutt alle matvarer - men greit nok for meg. Henger aldri da den er på pcn og ikke på nett :)

Ferskenbeinet sa for siden:

Mylog henger seg opp på noen få matvarer (har funnet 1 på 6 mnd) Jeg tror det var pinjekjerner om jeg ikke tar helt feil. Da la jeg inn en ny selv, så slapp jeg problemet! Så om du finner ut hvilken vare den reagerer på så går det greit å unngå problemet!

Fofa sa for siden:

første gang hang den seg opp på kjøttdeig, andre gang på agurk, og tredje gang på ost....dette er jo noe jeg spiser endel av..kommer til å bli sprø om den skal holde på sånn her hele tiden.. fjerde gang hang den seg opp da jeg skulle skrive inn mengde (1 ss) smør...dette gidder jeg ikke å plages med

nei det kan jeg forstå! Gjerne pc'en din som feiler noe? Har aldri hatt problemer jeg!

Fofa sa for siden:

har prøvd på 2 forskjellige pc'er på jobb, pluss min hjemme...så jeg tror ikke det er noe med pc'en. Det eneste jeg kan tenke meg er at kanskje de driver noen form for vedlikehold på nettene eller noe??? Vet f.eks at nettbanker ol oppgraderer/vedlikeholder på natten. Jeg jobber om natten, og har forsåvidt bare prøvd da.. om det ikke er det, så vet jeg ikke

Ja det kan jo tenkes! Jeg har ikke lagt inn noe der den siste uka hvertfall kommer jeg på, så kan egentlig ikke uttale meg om at det fungerer fint! fnis

Lisbeth sa for siden:

Homer Simpson har laget et excel-skjema som jeg synes er veldig greit ihvertall :)

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17986

Fofa sa for siden:

Genialt, takk! den må jeg sjekke ut etterhvert:)

Kanutten sa for siden:

:rodme: Jeg leste "Alternativer til mykolog"... En mykolog er en som kan sopp...:o

Fofa sa for siden:

Hahahah...mykolog, ja:)hehe

MEN, NÅ funket faktisk mylog.no her...etter 1000 forsøk..Endelig lagt inn mitt første måltid. Det endte opp slik:
Proteiner: 59
Karbo:1
Fett: 76

Det må vel gå?? første gang jeg ser en slik oversikt på mitt måltid nå..vet ikke helt hvordan det bør ligge..men karboen er ihvertfall lav:D

vimsen85 sa for siden:

diett.no er og et alternativ. Der kan du få opp sånne skivediagram (trur eg det heite) med kor mykje av dei forskjellige bestanddelane du skal ha. Eg veit ikkje heilt korleis det er på ketolyse, men eg trur kanskje det er litt lite fett i forhold til proteina. Eg regna hvertfall sånn at det ska være dobbelt så mykje fett som proteina og karbo til sammen. Men no kjenne eg ikkje til ketolyse, som sagt.

Fofa sa for siden:

Ok..det visste jeg ikke...Må prøve å sette meg litt mer inn i hvordan forholdene skal være.. Ble egentlig litt sjokka over at dette måltidet var nesten 1000 kalorier, da...hhehe.. Tidligere på dietter har det vært døgndosen med kalorier.. Føles godt å være ferdig med å bry seg om kalorier:)

Sitter her (på nattevakt) nå og drikker en kaffe med Cocosa, så da "retter" jeg vel opp litt i forhold til evt. lavt fett på måltidet :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.