< Tilbake til oversikten

Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

helene:) sa for siden:

Noen her som har fulgt lavkarbo over en periode, og gått ned det de ønsket, for så å øke gradvis etterhvert til å spise "normalt" igjen? Mer Grete Roede stil, men ikke fulgt så mye karbo liksom?

Ingen som har gjort det??:confused:

nellie sa for siden:

Sikkert mange som har gjort det som ikke er her lenger:) Hvis ikke du har noe problemer med å takle karbohydrater, så er det vel ikke noe i veien for å gjøre det. Jeg har gått fra å spise minst mulig karber til å spise rundt 50-100 og det går helt bra det. Men vil nok aldri gå tilbake til å spise noe mer enn 100.

Kanutten sa for siden:

Enig... Lavkarbo har satt seg i både i helsa, tankene, fingrene og i matlysta. Kommer aldri til å endre meg jeg!

Det er det jeg tenker og :) Men egentlig mye kan unne seg da, når man ligger opp mot 100 karber om dagen.. Men enig at kroppen føles mye bedre ;) Fikk høre at dette var det dumeste jeg gjorde, for jeg kom til å ødelegge forbrenninga mi helt... Det blir vel mitt problem, svarte jeg..:D

nellie sa for siden:

Så lenge du passer på å spise nok mat så er det nok ikke noe fare for forbrenninga di:)

Nerthus sa for siden:

hadde fritt tyroksin verdi på 13 før lavkarbo - nå over et halvt år senere er den på 16.7... altså fra helt nederst i referansen på vei opp... så for MEG har faktisk forbrenningen forbedret seg kraftig på lavkarbo :cool:

Carisma sa for siden:

Det er endel som har gjort det. Og kommet tilbake for ny(e) kur(er), og totalomlegging... :rolleyes:

kennygirl sa for siden:

Jeg trives så godt med lavkarbo at jeg aldri kommer til å starte med høykarbo igjen. Hadde en pause der jeg ikke gikk ned i vekt og da spiste jeg noen høykarbomåltider av og til uten å gå opp i vekt :) så når du skal fokusere på å holde vekta kan du f.eks ta et kakestykke når det er bursdag o.l

LenaBeatrice sa for siden:

100 gram karbo/dag er jo fortsatt lavkarbo da :-)
Så lenge det funker, og man trives, så kan det jo ikke være det dummeste man gjør.

nellie sa for siden:

Endel ja. Men ikke alle:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.