< Tilbake til oversikten

Cider?

Trolla sa for siden:

Har vært i Sverige og kjøpt cider. Noen som vet hvordan det ligger an med karbohydrater i Cider. 2.25% ?? Har såååå lyst på en kald en, men finner den ikke nevnt i tabellen.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Slo opp ’cider’ på matvareguiden og det varierte fra 4,1 – 12, kan tenke meg at noen kan ha mer enn det også… Cider er vel stort sett laget av frukt… og altså ikke noe jeg ville anbefale på ketogene dietter.

Sugarpill sa for siden:

Vanlig cider (4.5%) som du får kjøpt i norske dagligvarebutikker er sukkerbomber av dimensjoner, helt utelukket på ketogen diett- og på noen lavkarbodiett overhodet. Tipper at svensk cider ikke er særlig mye bedre. Du får kjøpt sukkerfri cider i mange dagligvarebutikker nå, men de inneholder en del naturlig sukker, så det er ikke ideelt på ketogen diett.

Benedictee sa for siden:

Jeg drikker M Y E Grevens pærecider uten tilsatt sukker og har beholdt ketosen hele veien. Kun når jeg er på byen og tar en uten sukker at jeg hopper ut. Hvordan jeg vet det? har begynt med hobbyalkistendenser så disse dagene med fint vær, tar jeg gjerne noen glass flere kvelder i uka..:) namnam, beste smaken i verden.

Sugarpill sa for siden:

Sa ikke at det ikke er mulig å drikke slik cider på ketogen diett, men at det ikke er helt ideelt, den inneholder vel 1-3 gram kh pr. 100 gram, da har man fort drukket opp 10-12 kh på en kveld, og hvis man følger en diett der man kan innta maks 15-20 g kh blir det veldig få kh igjen man kan bruke på ordentlig mat, som grønnsaker...

Sukkerfri cider er uansett ikke det verste man kan få i seg, poenget mitt var at vanlig cider er livsfarlig på lavkarbodiett.

Benedictee sa for siden:

Det er jeg enig i. men heldigvis har det kommet masse nye sukkerfrie smaker i butikkene om dagen. Jordbærcider feks, smakte søt rødvin. ganske god :) MmmMmM

Kanutten sa for siden:

Har funnet cider på 0.5 karber, men jeg husker ikke hvor eller hva den het.. Mulig det var grevens skogsbærcider. God var den i allefall!!

Konkelimonke sa for siden:

den med skogsbærsmak, og den nye med jordbærsmak, inneheld jo 0,5 karbisar per dl. Den er supergod den med jordbærsmak i alle fall!!! Og eg kan godt drikka ein slik utan og i det heiletatt ofra karbisinntaket ein tanke :)

Cider er godt då... kanskje eg skal ha ein slik ein i morgon kveld???:D:cool:

RitaBo sa for siden:

:) Hei!
Hvor kjøper dere cider med så få kcal da?

Fofa sa for siden:

Har kjøpt på Prix og på Eurospar..se bare etter at de er merket "uten tilsatt sukker"...det er fort å ta feil, da de er veldig like av utseende

Benedictee sa for siden:

De sukkerfrie er sølvfarget med forskjellig farge på "mønsteret" dersom det er Grevens. Eksempelhvis er den sukkerfrie i sølv med grønne firkanter, mens den IKKE sukkerfrie er grønn med svarte firkanter. Jordbærsmak er sølv med røde firkanter på :) Namnamnam!

Sugarpill sa for siden:

Sambo skulle være snill og kjøpte noen sukkerfri fra Grevens med pæresmak til meg i helga- så at de inneholder 2.5 g kh pr dl, hvilket ugjør 12.5 kh for én boks! Det går så vidt for meg som spiser moderat lavkarbo, men er ingenting for de på ketogene dietter- spesielt siden man ofte drikkker mer enn én boks...Så velg med omhu- skogsbærsmak og jordbær er ok, men pære, og muligens eple, er farlige!

tjeldberg sa for siden:

I sverrige finnes de nede i 0.3carb.
I Finnland øl med samme innhold =) bare å lese på innholdsfortegnelsen :cool:

Visste ikke at det fantes lavcarbo sider i Norge, men nå skal jeg se etter de!

Tvilling82 sa for siden:

Også har man jo Vikingfjord Lavkarbo;)

Benedictee sa for siden:

Etheral: Grevens Pærecider?? For min boks viser Karbohydrat 3,7g pr 100ml hvorav 3,7g er sukkerarter (aspartam, acesulfam k).

Hette sa for siden:

Grevens har cider uten sukker... Boksane e lyse, med grønne firkantar på... :D Eg drakk det på festival i helga, syns dei er bedre enn vanlig... :)

Sugarpill sa for siden:

På boksen med Grevens Cider med pæresmak uten tilsatt sukker jeg har foran meg står det 37 kcal, 0 gram protein,, 2.5 gram kh og 0 gram fett. Søtstoff: e 950, e 951.

Mailin sa for siden:

Etter å ha lest denne tråden i går gikk jeg sporenstreks ut for å finne grevens. Men, det var som du sa, den sukkerfrie med pære hadde 3,7g kh. MEN den med eple hadde <0,5 g kh så den kan man jo drikke hurra!:D

PS smakte litt uggent, men etter den første blir det jo bedre hehe

Benedictee sa for siden:

Uggent? Neeeei, smaker best i ver'a. dvs, ikke eple, men pære-..namnamnam! JEG drikker iallefall Päroncider uten samvittighet for dietten. Kunne strengt tatt drukket det som vann hadde det ikke vært for jobb og bil osv :P

Mailin sa for siden:

Hehe mulig det, men jeg er øl-jente og holder meg stort sett borte fra både cider og søt-syrlige drinker osv.....;)

savoy sa for siden:

Hvilken cider er det i sverige?

Mammamiia sa for siden:

Det samme lurer jeg på, - for jeg skal på Harrytur over helga... :stortsmil

kineserbolle sa for siden:

Sitter nå å koooser meg med en Grevens Jordbær cider :) Nammis!

Benedictee sa for siden:

Åpnet akkurat min tredje Grevens sukkerfrie päron :) MmMmMm namnam..forøvrig er selve åpneprosessen av en boks den beste lyden i verden! God helg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.