StegforSteg sa for siden:
Altså, jeg har ikke vært borti dette dilemmaet før, men kan jeg koke min blomkål sammen med poteter som barna skal ha??
StegforSteg sa for siden:
Altså, jeg har ikke vært borti dette dilemmaet før, men kan jeg koke min blomkål sammen med poteter som barna skal ha??
Løvetann sa for siden:
Legg blomkålen på en rist oppå, så du damper den. Jeg tror kokevannet til poteter tar opp i seg stivelsen fra poteten, og det er jo den vi ikke skal ha.
Juballong sa for siden:
:) hei , jeg koker alle mine grønnsaker i Tupperware - i mikro ovnen !
Kort tid og grei oppvask ;) ( på en full 1 liter , bruker jeg ikke mer enn 4 min)
Lykke til
:hungry:
mortenm sa for siden:
Juballong: Dette må du forklare! :)
Litt vann eller masse vann??
kennygirl sa for siden:
Jeg bruker også tupperware til å steke/koke/dampe i microen. Husker ikke helt hva den heter, men jeg steker allt mulig i den, fra kjøttdeig til grønnsaker. Kjempekjekt :) Og kylling blir så utrolig saftig... Nam nam
Juballong sa for siden:
:D Jo mortenm , jeg har altså en kjempekjekk kanne på en liter som heter "micro pluss" og er fra Tupperware. Når jeg fyller den med feks frosne grønnsaker har jeg hverken salt eller vann i (det blir væske nok når det er frossent;) ) Lar det hele stå i microen ca 2-3 min før jeg tar den ut og "rister" på beholder (slik att gr sakene i midten blir ferdige også) setter den inn igjen i nye 2 minutter. (avhenger noe av styrken på din micro) Jeg kjører full effekt på min micro....:) bruker man ferske grønnsaker , tillsetter man helt enkelt en spiseskje med vann !! (trenger ikke salt , det er en vane )
I denne "vindunder" kannen - he he Steker jeg også bacon - OG JO det blir SPRØTT :ja: , og ett egg eller to (da gjerne i bacon fettet )
da slipper jeg steke lukt på klærne og masse sprut med fett rundt panna. :o
Det er også mange andre ting jeg kan lage med den , men det var jo ikke det du lurte på :p blir bare litt overivrig hi hi
Juballong
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.