< Tilbake til oversikten

Skal ikke sulten bli borte?

Rocky-Balboa sa for siden:

Jeg leser rundt omkring om ketolyse at man skal føle seg mindre sulten etterhvert, men jeg føler meg ofte sulten selv om ketostick'ene de to siste kveldene har hatt (svake) utslag...begynte for en uke siden, og spiser forholdsvis normale (lavkarbo)mengder mat så skjønner ikke helt dette.

Noen som opplever dette, eller vet om det kommer til å gi seg?

StegforSteg sa for siden:

Får du i deg nok fett? Og drikker nok vann?

Fettet holder energinivået oppe og mett lengre. Og av og til føles faktisk tørste ut som sult.... :)

Fofa sa for siden:

Jeg holder på å hjelpe mine foreldre å legge om kostholdet for tiden..har holdt på i noen uker, og de er i ketose. Men spesielt min mor klager på det samme som deg..hun sier at hun ikke er like sulten som før, men hun går fortsatt rundt å har lyst på mat. Jeg vet bare med meg selv at når jeg er i ketose, så mister jeg sultfølelse(kun sulten hvis det har gått masse timer siden sist jeg spiste), og jeg mister interesse generelt for mat..
Men også der er vi jo alle forskjellige. Det kan jo hende at du må gi det litt med tid..vet at for mange kan det gå lengre tid enn for andre..
Forøvrig, så har min mor nå begynnt å ha en ts Cocosa i kaffen om morgenen. Etter at hun begynnte med det, er hun mye mindre sulten. Så det kan jo ha noe med at du ikke får i den nok fett??

StegforSteg sa for siden:

Det er også litt psykisk, at mat tidligerer har vært erstatter for så mangt ;)

Rocky-Balboa sa for siden:

Takker for svar. Tanken har faktisk streifet meg at jeg kanskje ikke spiser nok fett, så kan prøve å få inn litt mer av det også se om det hjelper.

Håper det i hverfall, ellers blir det lett å sprekke på dette her.

Sugarpill sa for siden:

Det er ikke en selvfølge at man mister appetitten når man er i ketose, selv om mange gjør det. Jeg mister ikke appetitten etter ukesvis i ketose- appetitten min blir riktignok redusert av økt protein og fett-inntak og stabilt blodsukker, men om jeg spiser 75 g kh med lav GI eller er i ketose utgør ingen forskjell.

tins sa for siden:

Jeg har bare så vidt begynt på Ketolyse-dietten, og jeg merker det nå på den andre dagen at metthetsfølelsen holder seg mye lengre. Det gikk 5 timer i mellom frokost og lunsj i dag, og da jeg oppdaget det spiste jeg egentlig bare fordi det ikke skulle gå så lenge i mellom hver måltid. Men det er nok veldig individuelt hvordan de forskjellige kroppene våre fungerer :-)

Jeg har alltid vært av den typen som får helt syke sukkerkick i tide og utide og som går å småspiser på noe hele tiden, det kan vel også være grunnen til at jeg nå måtte ty til nok en diett... Men nå (jaja, det har bare gått to dager) har jeg ikke den følelsen i det hele tatt :-D

Namba sa for siden:

Jeg var fortsatt sulten den første uka eller to, men siden da har jeg for det meste vært mett og god og ikke hatt så lyst på mat. MEN så er det suget da... Jeg brukte lang tid på å lære meg forskjellen mellom sult og sug, og fortsatt etter over fem måneder hender det at jeg blander sammen de to...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.