Går jo ikke ned i vekt lenger...
Gikk ned 10kg fra begynnelsen av april til midten/slutten av mai. Satt inn hormonspiral 18. mai. Hadde en kjempesprekk helga den 19. juni, med 6kg opp som resultat. Har fått av 4 av de igjen, men ikke mer.
Tenkte etter i sted, og kom på at nedgangen har vært vanskelig siden jeg satt inn spiralen. Kan det ha noe å si? Har hatt mer eller mindre blødninger HVER dag etterpå, som heldigvis ser ut som har gitt seg nå.
Jeg vet ikke om det har effekt når du setter den inn i perioden. Skulle ikke tro det, men man vet aldri. Jeg har hormonspiral og det påvirker ikke min nedgang. Så lykke til videre!
Her er hva lommelegen skriver: - Bivirkninger. Om du vil få noen bivirkninger av å bruke hormonspiral er ikke lett å si på forhånd. Kviser, hodepine, brystsmerter, kvalme, vektøkning (pga. økt appetitt) og humørsvigninger, er sjeldne, men reelle bivirkninger. Hvis du skulle oppleve noen av dette, kan du trøste deg med at det vanligvis forsvinner etter et par måneder.
Så om du føler du spiser mer nå pga økt appetitt så kan det jo skyldes den?
Jeg vet at det er noen få som ikke "tåler" hormonspiral, dvs at de er veldig hormonsensitive. De får de samme bieffektene av p-piller, minipiller, hormonspiral. Det kan bl.a. slå ut på amming for noen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.