< Tilbake til oversikten

Flymat

Helene Renate sa for siden:

Hei. jeg skal ut å reise med fly i mange timer. Trenger tips til flymat.:)

Ferskenbeinet sa for siden:

maten som serveres på flyet er sjelden særlig lavkarbo vennlig hvertfall. Ta med deg en gjeng oopsier/ eller lavkarbo knekkebrød, en smøreost på tube (eller andre ting som overlever uten kjøleskap) nøtter er og et fint alternativ.

Ana sa for siden:

Der sa du noe, den flymaten er jo virkelig ikke noe å trakte etter. Tar med noen gode oster tenker jeg.

Gracella sa for siden:

Jeg lagde peanøttmuffins og noen småkaker med mandelbunn og smørkrem, Da kunne jeg sitte og drikke kaffe og spise kaker, hehe. Mettende er det også. Farris/vann går også bra til slike kaker.
Ellers er egg i (skinke)frakk greie å ha med på tur, de holder greit i en dag.
Jeg ville nok ha tatt med meg en Atkinsbar eller to også.

Mill sa for siden:

Smøreost er greit hvis det er i tube på under 100 ml, ellers blir den tatt i sikkerhetssjekken ;)

Nøtter, selleristenger, BabyBel, omelettmuffins eller tilsvarende.
Vann kjøpes innenfor sikkerhetssjekken, det samme kan gjøres med noe gode salater på restaurantene, det er sikkert noen som vil pakke dem inn så du kan ta dem med deg.

Men jeg spiser alltid godt og høyfett før jeg drar, så slipper jeg å være sulten på mange timer mens jeg reiser.

Mat kan også oppbevares i bagasjen, da ligger den kaldt og er spiseklar når du har landet ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.