< Tilbake til oversikten

Nedfrysing av div bakverk?

Fofa sa for siden:

Er det mulig å fryse ned alle disse kjeksene, oppsie, brød, lapper, foccaccia osv osv??
Som jeg har nevnt tidligere, så hjelper jeg mine foreldre med maten for tiden, da de har kjørt seg litt fast, og varierer lite i kosten.
Jeg reiser på lang ferie til uken, og lurer derfor på om jeg kan bake opp massevis av div bakverk til dem, og fryse det ned? :confused:

Ferskenbeinet sa for siden:

Jeg fryser det meste av del jeg lager, men har mellomlagspapir i mellom feks oopsier og andre ting som kan henge sammen...

Fofa sa for siden:

Ok, så du fryser ned oopsie?? og de er fortsatt gode når de tines opp igjen? Det er jo i såfall gode nyheter:)

Karolinee sa for siden:

har ryst ned både oopsie og tekaker med godt resultat :)

Kitt sa for siden:

Jeg lager litt store oopsier, fryser dem ned og tiner dem i brødristeren!:sikle:
Da blir de som helt ferske, sprø og gode!:sikle::sikle::sikle:

Ferskenbeinet sa for siden:

jeg pleier ikke lage vanlige oopsier, men hamburgerbrød versjonen, er gjerne mer hold i dem pga solsikkekjernene? Men ser andre over her skriver det går fint med vanlige oopsier og. Pleier også ha de i brødrister! Sist gadd jeg ikke klatte med å steke mange brett, så da helte jeg alt i en langpanne og skar det opp i firkanter etterpå. må lage nye idag

Fofa sa for siden:

Høres supert ut!! Tusen takk for svar:)
Da er det bare å hive seg i bakingen!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.