Ferskenbeinet sa for siden:
Misjonerer for lavkarbo blant de jeg kjenner, hvilke bøker er greie for de som vil lese litt på egen hånd? Tenker da generell lavkarbo...
Fint med forfatter + tittel
Ferskenbeinet sa for siden:
Misjonerer for lavkarbo blant de jeg kjenner, hvilke bøker er greie for de som vil lese litt på egen hånd? Tenker da generell lavkarbo...
Fint med forfatter + tittel
TrillTrall sa for siden:
Det var Atkins sin bok som sparket meg i gang i alle fall. :) Har kjøpt et par av Fedon sine og pløyd gjennom mange andre også. Nei, forresten - det var vel Hexeberg sin som ga meg puffet til å gjøre noe!
Manina sa for siden:
For meg var det "Bedre uten brød" av Lutz og Allan. Før det ante jeg knapt hva karbofattig var, jeg hadde nok fått min overdose av alt Fedon-kjøret i media. Heldigvis fantes det noe mer! Boka ble lest på trass, men jeg ble langsomt overbevist at jeg kunne prøve. Og da migrenen forsvant, var det nok til å fortsette. :)
Idamor sa for siden:
Jeg bestilte meg en bok som heter "Lavkarbo - lekre retter med mye smak" på haugenbok her om dagen. Fikk den i posten igår. Masse flotte oppskrifter. Alt fra under 5 gram karbo til 15 gram karbo pr porsjon! til tross for at jeg ikke har prøvd oppskriftene ennå, vil jeg anbefale den. Ga meg masse matinspirasjon i tillegg til forumet her :-)
EmilyB sa for siden:
Den beste:
Frisk med lavkarbo av Sofie Hexeberg. Den tar for seg det meste "legfolk" bør vite.
Ellers:
Spis deg sukkerfri av Lats Litsfeldt (?)
Rin sa for siden:
Jeg tror det var "Slank med ketolysekuren" som var den første teksten jeg leste om, øh, hvordan lavkarbo (og ketose) fungerer i kroppen, hvorfor det virker, etc - veldig lettfattelig og greit, syntes jeg. Senere har jeg lest mer eller mindre hele det kjente lavkarbo-biblioteket :p - vil si det avhenger litt av hvem du snakker til. Skaldeman er jo morsom og egnet for visse mennesker, Hexeberg sin bok vill jeg valgt som generell anbefaling, tror jeg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.