Kullinelle sa for siden:
I denne sommervarmen så frister man jo ofte av is. Finnes den lavkarbo-is å få kjøpt i vanlige butikker/kiosker ol. ?
Altså fra kjente merker som diplom-is, Hennig Olsen ?
Kullinelle sa for siden:
I denne sommervarmen så frister man jo ofte av is. Finnes den lavkarbo-is å få kjøpt i vanlige butikker/kiosker ol. ?
Altså fra kjente merker som diplom-is, Hennig Olsen ?
jvb sa for siden:
Etter min erfaring:
Nei
Fofa sa for siden:
hehe, bare å flytte til nord Norge...her slipper vi det problemet..i dritværet:D
Ferskenbeinet sa for siden:
Nope desverre ikke som jeg har funnet! Egentlig rart siden det finnes så mange personer med diabetes osv? Jeg mener jeg har sett lett is i små beger fra diplom is som ligger sammen med annen småis i butikken, de har ofte mindre karboinnhold også, men finner dem ikke på nettsiden!
Den med minst karbo fra Hennig Olsen er en som heter IceKiss yoghurtis med 13,2g pr enhet...
Den norske isbilen selger en med 5,5g karbo pr enhet. Har ikke smakt den men tenkte å kjøpe den neste gang isbilen er her...
Kullinelle sa for siden:
På tide med en mail til Diplom-Is/Hennig Olsen da ja.
Synd at det ikke finnes alternativer som er lett tilgjengelig.
Særlig siden man kan se en endring generelt på kostholdet i samfunnet. Da burde de absolutt ha tenkt på lavkarbo is også. Og jeg er sikkert på at de hadde økt salget noe også :shifty:
Ja, jeg ville hvertfall kjøpt! Gi pokker i lett is og gi oss sukkerfri! ;)
Borghild sa for siden:
Å denne skriver jeg under på med STORE BOKSTAVER.:w00t:
Kullinelle sa for siden:
Facebook gruppe kanskje !? :cool:
Jeg vil ha alternativer, jeg vil ha alternativer :D
Madamim sa for siden:
Den her er i småbeger (60 g) i noen butikker, men de kan sikkert ligge sammen med de store boksene og ikke alltid med små isen.
Jorkla sa for siden:
Da er det opprettet en facevbook gruppe... Lavkarbo IS i sommervarmen, Ja Takk
ja, var de jeg mente! Den har da 9g pr enhet...
Får håpe facebookgruppen får mange medlemmer! Jeg er (enda) anti-facebook, så får ikke joina! hehe
Kullinelle sa for siden:
Da er jeg medlem av gruppen :)
Millsi sa for siden:
Medlem av grupper jeg å nå :D Men 13 krber for en is.. er det SÅ ille da? En gang i blant mener jeg? Jeg trodde det var mye mer i isene og har ikke tenkt tanken engang. hehe
Borghild sa for siden:
For meg er det hele dagens dose med karber. :p
Viclin sa for siden:
Mente jeg så en sånn istest i en avis (hvor det selvfølgelig var fokus på de med færrest kcal), men mener jeg så der at Pin-Up kun hadde 7 eller 9 g kh pr stk, og det er jo ikke så ille egentlig. Lurer på om Løve-is hadde enda færre faktisk.
NoKarbsToday sa for siden:
Mener å ha lest i en istest nylig at Frutz Bringebær Pasjon inneholdt veldig lite kh... Desverre husker jeg ikke hvor på nettet jeg leste det :(
Viclin sa for siden:
Løveis har 7,4 pr stk: www.hennig-olsen.no/produkt.aspx?m=5&c=234
Pin up har 9 g kh pr stk: www.diplom-is.no/?nid=30817
Syns ikke det er så gærent, jeg altså. Det er jo tross alt snakk om is. :)
Viclin sa for siden:
Den har 27 g kh pr 100 gram. Isen veier 80 gram.
NoKarbsToday sa for siden:
Ah. Daså, min feil :o
da får en gå for løveis om en MÅ! Hehe ikke førstevalget mitt men, så tror jeg klarer meg uten! ;)
Viclin sa for siden:
Ikke mitt heller, så da tar jeg heller en Pin Up - om jeg MÅ. :)
har bestemt at jeg skal handle hos isbilen idag, da skal jeg prøve den som er der... ;)
Yonah sa for siden:
Den med sjokolade og krisebær er god. Jeg kjøpte en vanilje med sjokoladesaus i, og den er helt OK, greit å ha noe i fryseren synes jeg da. Jeg slenger på en spiseskje hjemmelaget rabarbrasyltetøy på toppen, da blir den god da!
Karolinee sa for siden:
syns løveisen va god! Men ettersom eg holde (prøva jaffal) meg til under 20g karbs per dag var en heil løveis litt for masse! :) men nam !:D
hm, den de har nå har bringebærrippel og sjokoladesaus. satser på at den er god!
Pearl sa for siden:
Da er jeg medlem i facebookgruppen. :)
Dumme isbilen var utsolgt! jeg som hadde gira meg så opp på at jeg skulle ha is i går! :cool:
Mill sa for siden:
Signerer på den facebook-gruppa jeg også ;)
:heia:
surflover sa for siden:
tar opp igjen denne tråden:
Noen som har peilet seg inn på "lovlige" iser i sommer?
Det er jo selvfølgelig avhengig av hvor man legger seg på kh siden, men jeg tenkte vi kan dele informasjon og erfaringer her :)
Mellon sa for siden:
Men kan vi ikke spise lettis da? Har ikke sett på de altså, men tenker meg at de ikke inneholder sukker (i tillegg til lite fett som jo er negativs da men... uten sukker bør jo være bar i det minste)
mooia sa for siden:
Jeg har laget meg egen lavkarbo is i 2l boka :) og i tillegg er jeg så heldig å ha fått et tupper ware sett av min mor. Et slikt is-sett. Har blandet fun light saft og helt oppi formene og satt i frysen, så da har jeg saft-is hjemme.
Men verre om man er ute og blir fristet av is...
surflover sa for siden:
lettis er som regel uten sukker ( som feks hjem-is sine), men har jo alikevel høyt innhold av kh :(
LibraGirl sa for siden:
Noen somvet om is-bilen enda har lavkarbo is`?
Atlantis sa for siden:
Sist jeg var på Fedon-klinikken spurte jeg ang is,-hva er "best" av fløteis og saftis? Like ille begge to fikk jeg beskjed om :(
Har blitt medlem i FB-gruppa nå,men er den død? Ingen som har gjort noe i forhold til is-fabrikkene?
jonibulda sa for siden:
Hva med den "frozen yoghurt" som 7/11 averter så mye med som "såååå sunn..."
Noen som vet om det er mye karbisbarbiser i det?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.