< Tilbake til oversikten

Ang. de tablettene?

Gressenka sa for siden:

Er det slik at man MÅ ta dem? De koster jo flesk jo. Er det nok å ta en tablett multivitamin, og omega3 kapsler for dag?

arnakristin sa for siden:

Hei,
Hadde du lest boka så hadde du sett at det står der at det er anbefalt å ta kosttillskudd til Ketolysekuren. Hvilket merke du tar er helt opp til deg men husk at tablettene du får kjøpt på ketolyse er designet for å optimalisere kuren.

Leif sa for siden:

Jeg er enig med forrige taler i.f.h.t. å ta kosttilskudd. Har en litt kunnskap om dette kan man fint bruke andre produkter/merker.

Det at tilskuddene er "optimalisert" er nok et noe upresist begrep fordi menneskers biokjemi er utrolig komplisert. Det er mange faktorer som spiller inn bl.a. alder, kjønn, sykdom, aktivitet osv Om en skulle hatt et optimalt inntak av kosttilskudd burde alle disse faktorene blitt lagt til grunn. Dette bør gjøre i samråd med en som har kunnskap om ortomolekylær medisin eller annen fagperson på området.
Det er jo ikke tvil om at kosttilskuddindustrien tjener store penger på mennesker som tar tilskudd for "å være på den sikre" siden.

Det ble egentlig en liten avsporing. Har en lite kunnskap er det trygt og praktisk å ta de tilskudd som er designet for kuren.

Kanutten sa for siden:

Jeg fikk hypokalemi sannsynligvis fordi jeg kuttet ut ketolysetabelettene... Jeg har gått på vanndrivende i mange år, men tok da kalium i tillegg. Fikk så nye vanndrivende MED kalium og legen mente at jeg skulle kutte ut katolysetabelettene. Fikk da tydeligvis for lite kalium. Knasker nå ekstra kalium.

arnakristin sa for siden:

Hei,

For de som har regnet på det så faller vistnok ketolyse tablettene billiger ut enn å kjøpe tilsvarende på apotek/helsekost.

Gressenka sa for siden:

Aaaahhh....er det slik og forstå så må jeg vel bare bestille:)

Notabella sa for siden:

Jeg gikk 2 uker uten tabletter og så 2 uker med. I de 2 ukene jeg brukte alle 3 kosttilskudd tablettene så var jeg kvalm hver eneste dag i flere timer etter jeg hadde tatt dem. første uken spydde jeg vær dag og andre uken var jeg bare kvalm men var ikke langt i fra å spy da heller. valgte å slutte på de å har ikke vært kvalm siden. Jeg har veeeldig følsom mage så mest sannsylig så har nok ikke den likt de. Synnes også at de lukter skikkelig vondt :/.

Kanutten sa for siden:

Var hos fastlegen min i dag. Jeg fortalte ham at jeg går på lavkarbo og det var faktisk HAN som spurte om jeg da tok alle kosttilskuddene som var anbefalt ved et lavkarbokosthold. Han påpekte at det var viktig fordi at lavkarbo bla virker vanndrivende og at kroppen på den måten skyller ut endel av de stoffene vi trenger. Han var nettopp kommet hjem fra kurs hos både Fedon og Torkil. :heia: Fastlegen min er lavkarbotilhenger!! :heia: Kan jeg få det bedre!! :heia:

Gressenka sa for siden:

Nå har jeg kjøpt vitaminene, så nå er det bare om å gjøre å huske å ta dem:p

Nicpins sa for siden:

Kosttilskuddene på Ketolyse.no er iallefall UFATTELIG mye billigere enn tilsvarende sammensetning på apotek/helsekost, og det liker vi jo :) Husk å ta de til riktig tid på dagen da, de skal absolutt IKKE taes samtidig. Det kan nok føre til kvalme. :ja:

mamman til luca sa for siden:

Tar kun omega3 jeg, men får vel gå til anskaffelse av disse tablettene i tillegg:)

Konkelimonke sa for siden:

Eg tek ikkje noko tilskot fordi eg rett og slett får nedsatt imunforsvar av kosttilskudd, tru det eller ei!

Det fyrste halve året eg gjekk på ketolyse (for ca to år sia) tok eg ketolysetablettane kvar dag i eit halvt år. Eg var sjuk med influensa og halsbetennelse og det som verre er meir enn ein gong i mnd det halve året. Så fekk eg tips frå ei venninne som hadde hatt det på akkurat same måte, og då oppsøkte ein lege som sa ho måtte kutta ut alt av kosttilskot. Då vart ho frisk. Det samme gjorde eg, i eit desperat forsøk på å verta frisk. Og vips: ikkje meir sjukdom!

Difor tørr eg ikkje ta noko som helst kosttilskot, nettopp fordi eg trur (kan heilt sikkert vera feil, men eg vel no å tru) at tilførselen av masse ekstragreier til kroppen gjorde meg sjuk. Eg et variert og godt, så då trur eg at eg får i meg det eg treng - rett og slett. Hadde vore noko anna om eg berre levde på til dømes bacon. Då hadde det vore ein annan sak. Men sia eg et så variert som eg gjer - fisk, kjøt, kylling, ost, masse masse ulike grønsaker og salat og diverse - har eg trua på at eg får i meg akkurat det eg treng.

Eg er iallefall ikkje sjuk lenger :) Og det er godt nok for meg, så får den som vil eta kosttilskot. Eg held meg langt unna ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.