< Tilbake til oversikten

Ketostix som ikke virker?

Dragonfly sa for siden:

Jeg har holdt på med ketolysekur siden slutten av mai, og sjekker jevnlig med ketostix fra ketolyse. "Problemet" er at de alltid gir utslag. Som regel ligger jeg på mellom 10 og 15 karbohydrater om dagen, men innimellom har jeg skeiet ut med over 50 i løpet av en dag. Da burde de vel ikke gi utslag?

Jeg trener styrke og kondis en time hver dag, har det noen betydning for at de gir utslag?
Er det mulig å være i ketolyse selv om man spiser "vanlig" pizza en dag?

Kitt sa for siden:

Jeg er i målbar ketose opp til over 50 karber.

Dersom du trener hardt, vil du forbrenne de karbene du får i deg og dermed få utslag på stixen.
Spiser du få karber og trener hardt, kan du risikere å ikke få utslag, fordi alle ketoner blir brukt til brennstoff og intet overskudd skylles ut med urinen!

Husk at stixene bare sier noe om hva urinen din inneholder og i beste fall likevel kun er en indikasjon om hva som skjer i kroppen!

Dragonfly sa for siden:

Takk for svar.
Da spørs det om kroppen takler litt mer karbo enn 15 om dagen. Må prøve meg fram og se :)

Supera sa for siden:

Ser at du har 23 kg igjen du vil gå ned. Jo lavere du ligger på kh, jo fortere bør du gå ned i vekt. Men hvis du vil ligge høyere for trivselens skyld, så skal du selvfølgelig få lov til det. Ville bare informere.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.