< Tilbake til oversikten

Vondt i hodet og "stålånde", tips?

trude.lutt sa for siden:

Begynte på søndag for 6 dager siden, vekta er gått ned med 2,2 kg! Er i ketose(det gikk på to dager) og har det bra! Spiser nok litt for lite grønt, skal lage meg en god salat etterpå....:)

, men sliter med veldig vondt i hode og en pyron ånde! Noen gode råd?

Kitt sa for siden:

Hodepinen er desverre klassisk når man er i oppstartfasen av ketolyse. Nok vann, fett og ketolysepillene hjelper som regel!
Og nok grønnsaker er svært viktig så du får i det det du skal av vitaminer og mineraler!:heia:

Ånden kan skjules av Fribol- drops fra apoteket, store IFA eller litt kruspersille!;)
Gir seg som regel etter som kroppen venner seg til å bruke ketoner som brennstoff!:D

trude.lutt sa for siden:

ketolysepiller? hva er det?og hvor får en evt kjøpt det?

Kitt sa for siden:

Sjekk ut ketolyse.no
Kan også kjøpes i utvalgte Meny- butikker blant annet. Sjekk klistret forhandler- liste her på forum!:)

hugsoere sa for siden:

De første par ukene tok jeg en paracet når det var for jævl............
Vann/farris er alfa og omega.

Kaffe med fløte gjør at du får i deg mere fett, dermed mindre hodepine. Dette med kaffen er vel ikke så lurt under oppstarten, men det har berget meg mange ganger.

Lykke til:)

Olli123 sa for siden:

Som all annen avrusing så har avrusing av karbohydrater sine negative effekter, men det blir bedre!

Konkelimonke sa for siden:

Hang in there - så går det over! Eit vanleg fenomen ved kostomlegging :)

Som sagt: det går over :D

trude.lutt sa for siden:

Har holdt på i 4 uker snart og ånden er helt jæv.... etter hva fam sier.:eek: SB12 hjelper ikke.....når pleier dette å gi seg?

Olli123 sa for siden:

Ånden kommer vel av ketonlegemer som forbrennes, dette gir seg vel ikke så lenge du har ketoner i blodet, så vidt jeg vet :S

Kitt sa for siden:

For de fleste blir ånden faktisk bedre etter hvert som kroppen venner seg til å bruke ketoner som brennstoff! Blir mindre "svinn", liksom!

God munnhygiene med daglig bruk av tanntråd og feks B12 kan hjelpe godt så lenge. Noen sverger til å tygge kruspersille, andre Fribol drops fra apoteket!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.