< Tilbake til oversikten

Floridasalat fra GI-null!

Ellerish sa for siden:

Jeg vet ikke om noen andre allerede har lagt inn denne, men jeg MÅ bare fortelle dere om denne nydelige salaten!

Dette trenger du:
1-2 pakker bacon
1 lite blomkålhode
1 tube majones
1 salathode

Slik gjør du:
Finhakk blomkålen i ørsmå biter, tenk på at den skal spises rå. Skjær opp salaten. Finklipp baconet og sprøstek det. Bland blomkål, salat, bacon og majones.

Tah-daaa! :geip:

(Jeg bruker å ha i litt ekstra majones, og sikkert litt mer blomkål enn oppskrifta sier.)

Passer til det meste, og veldig godt sammen med stekt kjøtt. :)

Yonah sa for siden:

Dytter opp denne jeg. Det står ikke i oppskrifta her, men i orginalen til Sten Sture Skaldeman skal det være ca 1ss sennep og 1 ss sitronsaft i denne salaten. Og det smaker beste med dette i, det løfter smakene!

Vi skal ha denne som tilbehør til middagen; karbonader. Salaten er god og enkel og holder seg i flere dager i kjøleskapet og er best etter en dag i kjøleskapet.

Moogie sa for siden:

Spennende salat! Hvilken salathode er det som brukes her? Isberg? Kan kinakål brukes?

Yonah sa for siden:

En bruker blomkål, ikke noe salat i den opprinnelige Skaldeman-oppskriften min, men du kan vel ta det du liker best?

Moogie sa for siden:

Bare blomkål? Ok :) det står jo "salathode" i oppskriften her oppe så derfor lurte jeg på det. Da skal jeg teste den ut imårra.

Yonah sa for siden:

Det er to forskjellige oppskrifter. Jeg lager den uten salat, den holder seg bedre..

Moogie sa for siden:

Takk for tipset! Det ble en kjempe god salat! Laget den uten salathode så den skulle holde, men blandet i salat på fatet. Nam! Konfirmanten i huset har bestilt denne til konfirmasjonen :) ikke verst!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.