Er så nysgjerrig på ulike treningsmetoder , spesielt på lavkarbo. Hva er mest effektivt ? Hvordan trener du?
Selv går jeg hver dag (power walk) alt fra 30min til et par timer , zumba noen ganger i uken , div styrketrening (lette vekter - flere rep) og har investert i en vibrasjonsplate som jeg bruker ca 10min hver dag..:rolleyes:
Skal sette opp en treningsplan for hver uke men trenger litt inspirasjon :spent:
Jeg går så mye som mulig, men aldri uten formål eller ærend. Og så slenger jeg meg nedpå yogamatta noen ganger i uka. Jeg er ingen treningsfantast med andre ord, jeg har rett og slett ikke den legningen :cool:. På den annen side har yogaen hatt mye å si for smidigheten i kroppen min, og jeg har faktisk begynt å bygge litt muskler i det siste, hvilket jeg synes er sprøtt, da jeg ikke har så mye å skilte av fra før. Det er jo nice, så lenge jeg ikke blir veldig definert, men det skal vel godt la seg gjøre :p.
Jeg har blitt helt treningsnarkoman, og min treningsuke ser slik ut:
Mandag: 30 min kortintervaller + 30 min styrke
Tirsdag: Løpetur ca 1 time
Onsdag: Styrke
Torsdag: Langintervaller ca 1 time inkl oppvarming og nedtrapping
Fredag: Treningsfri
Lørdag: Rolig løpetur alt fra 45min - 1,5 t
Søndag: Rolig løpetur alt fra 45min - 1,5t
Innimellom bytter jeg ut en av øktene med en gruppetime på senteret, og noen ganger putter jeg inn en ekstra styrkeøkt også.
Men, poenget er vel det at det fungerer helt fint å trene med lavkarbokosthold/ketolyse. De første ukene kan kroppen føles litt tung og tom, men etterhvert når kroppen blir vant til kostholdet er iallefall min utholdenhet mye større enn på høykarbo, men viktig at jeg varmer opp godt først.
Det går nok det :D Bare å komme over kneika det så er man hekta!
Jeg danser rundt omkring overalt når jeg er hjemme , og jeg greier ikke sitte stille lenge av gangen, da går bena av seg selv :) Man trenger ikke bli hekta på trening, men den gode følelsen man får etter man har trent ! Den er priceless :rolleyes:
Jeg syns det er veldig viktig å holde kroppen i form, samtidlig som jeg slanker meg med lavkarbo. Og så langt har det gitt veldig gode resultater.
Jeg holder meg i aktivitet hver dag, men ikke alltid på treningssenteret. Du kan få et lite sammendrag fra min uke så får du se:
Mandag: 30 min sykling, 10 min på steppemaskinen, 15 min med mageøvelser (jeg vil ikke ha slapp mage selv om jeg vil at den skal forsvinne), 2000 meter på romaskinen. (Dette kaller jeg ei hard økt)
Tirsdag: Powerwalk i 20 min. 1 t og 15 min kajaktur (i motstrøm), 40 min kveldstur.
Onsdag: 15 min mageøvelser, 25 elipsemaskin, 2000 m på romaskinen
Torsdag: 30 min sykling, 15 min elipsemaskin, 15 min mageøvelser, 10 min styrke i overkropp (med lette vekter og mange rep.) og så gikk jeg 20 min * 2 til og fra treningssenteret. Dette tilsvarte 1017 kalorier.
Fredag (altså i morgen) er den store planen å sykle 40 min, gjøre mageøvelser, før jeg tar helg.
På søndager går jeg meg en god tur, og sier meg fornøyd med det ;)
Her er noen videoer som jeg har hentet inspirasjon til magetrening fra, de er effektive og funker sikkelig godt:
Jeg er så flau over hvor dårlig trent jeg er at jeg tør ikke vise meg ute blant folk når jeg skal bevege meg :P skal ønske meg trimsykkel eller elipsemaskin til bursdagen min som jeg kan bruke hele året. nå er det jo snart vinter også, så er greit å ha noe hjemme man kan bruke :)
skal hvertfall se på de mageøvelsene der! og rumpeøvelsene jeg så der :)
Ca 2 timer på fredager, da har jeg fri fra jobb :)
Ellers er det kun aktiviteter sammen med barna på 1 år og 2.5 år... Men det blir vel litt mer på kveldstid etterhvert som de blir flinkere til å sove natta gjennom håpehåpehåpe
Jeg trener ikke, men gjør jo noe fysisk. Spaserer 560 min og har to timer med yoga pr uke.
Jeg skulle gjerne tatt et par timer til med yoga pr uke. Da hadde jeg vært rimelig fornøyd med innsatsen.
Sånn normalt trener jeg 3-4 ganger i uka. Yoga og Zumba stort sett. Før trente jeg hardere ting som spinning og styrke, men har funnet ut at jeg har mye større progresjon og mer utbytte av roligere treningsformer. Jeg elsker adrenalinkicket at hard trening, men desverre gjør adrenalinet at kroppen holder seg i stressmodus og er dermed en partystopper. :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.