< Tilbake til oversikten

Er dette en grei frokost?

frkDoug sa for siden:

Jeg sliter litt med frokosten, er ikke så glad i egg... så jeg prøvde meg fram på en smoothie som jeg syns var veldig frisk og god, og ikke alt for mektig...:

50 g tyrkisk yogurt
1 ss kesam vanilje
4 frosne bringebær
1 ss olje
litt vann
Dette ble ca 4 gram carber..

i tillegg laga jeg meg 2 ostechips med litt majones og salami på... og et par skiver paprika :)

Er dette for mye fett/meieri produkter til en frokost? burde jeg ha proteinpulver i smoothien min? Er litt karber i det proteinpulveret jeg bruker, og vil ikke bruke opp det meste av karb-kvota mi på frokost! Spiser jo masse grønt til lunsj, middag, å ser helst å bruke karb.kvota mi på det ;)

frkDoug sa for siden:

Glemte å si at jeg hadde en ts med knuste linfrø i smoothien, leste her at det skulle hjelpe på treg mage...

Areola sa for siden:

Istedet for kesam vanilje ville jeg heller brukt litt mer tyrkisk yoghurt og lagt til vanilje essens, ekstrakt eller knust vaniljestang :)

frkDoug sa for siden:

ok, takk for svar! :)

Men ellers, så det greit ut?

Areola sa for siden:

Jeg hadde vel kamuflert noen egg i drikken for å få litt mer næring - det er mye karber når man legger til bær, men jeg levde lenge på smoothie til frokost jeg også, og det gikk helt fint :)

frkDoug sa for siden:

Takk for tipset! :) Jeg tenkte jeg skulle prøve det i morgen, handla inn egg i dag ;) har vel innsett at jeg må bruke en del mer egg..:) Men må vel prøve å variere litt, så man ikke blir lei av alt! :) jeg har iallefall en tendens til å bli VELDIG lei av egg....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.