steiker 1 pakke kjøttdei,knuser 3 tomater så dei blir til saft,har i litt fløte,en halv rød løk,i ss alpnaering tacokrydder(er uten sukker)å knus dette ilag me mixaren,hell over kjøttdeigen og la det koke litt,heller det så over i en illfast form,å har masse god ost oppå cheddar,moZzarella,osv gratinerer det i ovnen til osten er jyllen.spiser isbergsalat og ei ss seterrømme te:D
eg har en nabo som selger det,men du kan bare søke på alpnaering på internett å bestille der,hadde ikke klart meg uten det,smaker akoratt som vanligt tacokrydder.:D
ja det må du,eg har brukt det lenge,syns det smaker betre en det tacokryddere som er i butikken.så dæ va jo en bonus nå eg nå fant ud at eg kunne bruke det nå og,pga ingen sukker.:D
FAnt ikke, men lagde en variant av denne idag med hjemmelagd tacokrydder (smaker ganske så identisk med santa maria\el paso variantene). Kjempegodt!
1 pakke kjøttdeig stekt i smør, med tacokrydder og litt ekstra hvitløks-, chili-, og paprikapulver attåt, samt en god spiseskje finhakka jalapeno.
3\4 boks med knuste tomater, og en spiseskje tomatpure.
Lag på lag med ost og inn i ovnen.
Serverte med creme fraiche og isbergsalat :D Jaggu ble det ikke nok til nattmat også, dææææven.
Jeg laget opp en stor mengde hjemmelaget taco-krydder som jeg hadde over i en boks, for å slippe å blande til hver gang. Har til MANGE middager, og det holder seg fint i månedsvis, så lenge boksen har tett lokk. (Byttet ut ts med glass i oppskriften, altså et, to eller et halvt glass av hvert krydder!).
Men hvordan kan noe med taco-krydder smake som lasagne? Tviler ikke på at dette blir kjempegodt altså! :)
Dette blir jo bare en lasagne med kjøttsaus og ost.
Det ligger oppskrifter på lasagne med lavkarbo-ostesaus og squash her på forumet. Nydelig, min favoritt har det blitt :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.