Wenche Marit sa for siden:
Jeg har i litt over en uke nå redusert inntaket av karbohydrater betraktelig. Jeg lurer likevel på om jeg gjør dette "riktig". Målet med det hele er å få en bedre helse/form. Jeg var "alltid" tom for energi, slapp og sliten. Er en frisk dame i 40 årene, så jeg fant ut at jeg måtte gjøre noe med dette. Kiloene har kommet gradvis i løpet av årene, og har nå ført til en BMI på så vidt over 30. Har en typisk DiaII-kropp, dvs mageflesk.
I dag har jeg spist/drukket følgende:
Frokost:
halv skive pumpernikkel-lignende rugbrød, tror det sto 33 karber pr. 100 gr. på pakken. Pålegg, ekte majones og kylling. Halv skive Kavli paprika-ost. En latte med suketter, av ca. 2,5 dl. ekstra lett melk.
Lunch: ca. 4 ss cottage cheese blandet med en halv boks Yoplait youghurt 0,1 % Noen valnøtter.
Middag: Kylling og bacon med blomkål-"ris". En rute 86 % sjokolade og kaffe.
ca. 1 1/2 eple i løpet av dagen. Noen kopper svart kaffe. Mye vann.
På nattevakt: Noen nøtter, litt rester av middagen og en Yoplait youghurt 0,1 %
Vet jeg gir litt dårlige angivelser av mengde her, men jeg blir nok aldri noen nøyaktig lav-karber. Er litt usikker på det med fett-inntak i forhold til karbo-inntaket.
Er jeg på riktig spor, eller driver jeg å roter med alle mulige tankeganger her nå? Vil et slikt kosthold føre meg mot målet om en sunnere kropp, tror dere? På forhånd takk :)