Gelica sa for siden:
Jeg er veldig ny på dette og lurer på om det er i orden å spise nøtter eller om det bør begrenses?
Hvilke nøtter er i tilfelle ok?
Gelica sa for siden:
Jeg er veldig ny på dette og lurer på om det er i orden å spise nøtter eller om det bør begrenses?
Hvilke nøtter er i tilfelle ok?
Clockwork sa for siden:
Paranøtter, aka Brasilnøtter er bare 3 g KH pr. 100 g.
Mandler ca. 5 g kh pr. 100 g
Peanøtter 13 g kg pr. 100 g
Osv... Valnøtter er det vel også relativt lite i? Anbefaler deg å søke følgende på Google:
"den lille nøttefabrikken" næringsinnhold
Første linken du får opp er til et PDF dokument med næringsinnholdet i de forskjellige produktene til DLN. :D
Tempus Fugit sa for siden:
Ifølge DLN så har:
Paranøtter: 12.3 g kh. pr. 100 g
Mandler (skåldede): 7 g kh. pr. 100 g
Valnøtterkjerner: 9.2 g kh. pr. 100 g
Macademia: 7.8 g kh. pr. 100 g
Trulte67 sa for siden:
paranøtter, valnøtter m.fl. er ok. Greit å skygge unna cashewnøtter og peanøtter.
Den lille Nøttefebrikken har feil på teksten på en del poser, så man kan ikke stole på karboer som står på posene.
Trulte67 sa for siden:
Her får du opp en del nøtter. : www.matvareguiden.no/sokemaskin.asp?search=n%F8tter&type=produkter
Fofa sa for siden:
HVA??? Har paranøtter 12,3 gram karbo pr 100??? På pakken står det jo 3 gram.... Har derfor brukt mye av dem..pga lite karboinnhold. Er dette feil???:mad::mad::mad:
Kitt sa for siden:
Neida, du kan ta det helt med ro!!!:snill:
Det er de 12 som er feil!
Paranøtter inneholder 3 g karber pr 100g nøtter!:D
Og sånn er det med den saken!:cool:
Fofa sa for siden:
Ah...pjuh..hehe, det er lyden av meg som puster lettet ut:)
Ble litt skremt der, ja
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.