< Tilbake til oversikten

Ketose - hva spiser dere?

timich sa for siden:

Jeg har nå levd på ketogen kost i 2 uker, og må si at det går ganske greit. Maten er god den, og resultatene begynner å komme. Men problemet er at jeg allerede er drittlei enkelte matvarer...Skikkelig lei av makrell i tomat, egg og kyllinglår. Hva spiser dere? Særlig til frokost og kvelds? Lunsjen går greit, da har jeg alltid med en salat med skinke/kylling el.l. på jobb, og til middag er det alltid noe kjøtt/fisk med grønnsaker. Det går også greit å variere her, men problemet er altså frokosten og kveldsmaten...Tips anyone?

THE sa for siden:

...Atkins induksjon og følger tråden "Frokostproblemer", finner du mange bra tips som jeg fikk da jeg slet med det samme. Jeg har endt opp på proteinshake-frokost og Atkins frokostblanding siden jeg ikke lenger orker tanken på omelett...:)

THE

Daizy sa for siden:

Jeg slet også noe veldig med frokosten når jeg begynte på atkins... løsningen ble fiberrik med 'mye' pålegg og kokt egg. Nå (2 mnd ++ utti Atkins) spiser jeg også ryvita sesam og atkins frokostblanding... Jeg takler heller ikke omeletter, det syns jeg er kvalmende på morningen.
Til kvelds prøver jeg å spise få karbohydrater (jeg leste et sted at hvis man spiste zero karbo etter kl 18 så virket det positivt inn på vekttapet), så gjerne egg eller tuna-melt (tunfisk salat m/majones ++, gratinert med ost) eller smoothies (der er det jo noen karber... ) :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.