Jeg har nå levd på ketogen kost i 2 uker, og må si at det går ganske greit. Maten er god den, og resultatene begynner å komme. Men problemet er at jeg allerede er drittlei enkelte matvarer...Skikkelig lei av makrell i tomat, egg og kyllinglår. Hva spiser dere? Særlig til frokost og kvelds? Lunsjen går greit, da har jeg alltid med en salat med skinke/kylling el.l. på jobb, og til middag er det alltid noe kjøtt/fisk med grønnsaker. Det går også greit å variere her, men problemet er altså frokosten og kveldsmaten...Tips anyone?
...Atkins induksjon og følger tråden "Frokostproblemer", finner du mange bra tips som jeg fikk da jeg slet med det samme. Jeg har endt opp på proteinshake-frokost og Atkins frokostblanding siden jeg ikke lenger orker tanken på omelett...:)
Jeg slet også noe veldig med frokosten når jeg begynte på atkins... løsningen ble fiberrik med 'mye' pålegg og kokt egg. Nå (2 mnd ++ utti Atkins) spiser jeg også ryvita sesam og atkins frokostblanding... Jeg takler heller ikke omeletter, det syns jeg er kvalmende på morningen.
Til kvelds prøver jeg å spise få karbohydrater (jeg leste et sted at hvis man spiste zero karbo etter kl 18 så virket det positivt inn på vekttapet), så gjerne egg eller tuna-melt (tunfisk salat m/majones ++, gratinert med ost) eller smoothies (der er det jo noen karber... ) :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.