< Tilbake til oversikten

Hvilken sukkerfri sjokolade liker DU best?

Nurk sa for siden:

Leser mye om sukkerfri sjokolader her inne, og naturlig nok er vel det noe som mange av oss er rimelig opphengt i ;) Har selv prøvd en del nå, og er av den heldige typen som ikke reagerer i fht hverken vektnedgang eller magesjau...

Er litt spent på hvilken som de fleste syns er best?
Selv liker jeg best Cavalier (helst med fyll - banan eller jordbær..nam!) eller Sjokoladeprinsen sine.

Har lite tilovers for Sukkerfritt...

Hva med dere andre? Favoritter? :)

nellie sa for siden:

Jeg foretrekker Cloetta eller Cavalier sin. Da ikke fylt.
Sjokoladeprinsen sin var også god, men må liksom smake den et par ganger til:)
Synes Sukkerfritt sine smaker papp med pappsmak også bittelitt sjokolade på tampen.

Nurk sa for siden:

Så enig, så enig....den er liksom en smule "tørr", syns jeg.
Miner litt om dårlige sjokolader som finnes i sånne adventskalendere for barn...

Sisteinnsats sa for siden:

Jeg har ennå ikke funnet Sjokoladeprinsen noe sted, så den har jeg ikke smakt..:(

Men jeg liker Guylian veldig godt, og Cloetta er helt ok. Sukkerfritt funker den også, men den smaker ikke så godt. Cavalier har jeg kun smakt en gang, kjøpt i Sverige, men den er kanskje å få kjøpt på helsekost?

Rin sa for siden:

Sjokoladeprinsen sin er den som er best på smak. Men jeg pleier heller å velge 1-2 ruter av "normal" mørk sjokolade, det gjør meg ikke ødelagt i magen og føles bedre i hodet også. :cool:

barfor sa for siden:

Sukkerfritt sin hasselnøtt er knallgod. Ellers er jeg også ganske glad i atkinsbarene.

Ferskenbeinet sa for siden:

Hm, jeg liker alle sukkerfrie som er mørke virker det som, er usikker på hva jeg liker best! Gjerne Guylian eller Cavalier? Jeg liker og Cloetta (den er ikke så søt) og den mørke fra sukkerfritt, de lyse smaker BLÆH i begge merker.

Jeg er ikke så glad i lys sjokolade, føler den er mye mer søtet en den mørke. Sjokoladeprinsen må være den beste av de lyse, deretter Cavalier, Guylian ligger hjemme i skapet usmakt!

Tips: Om en varmer opp sjokoladen med litt smør/fløte/kakao for så la den stivne igjen får sjokolade som smelter på tunga! Mer sjokolade får en og, de er jo relativt dyre!

I helga laga jeg meg sjokolade med mintfyll, DET må være den beste sjokoladen jeg har smakt! MMM

Nurk sa for siden:

Ja, godt tips - det er supergodt! :)

Hvordan lagde du mint-sjokolade da? :)

Jeg prøvde Guylian i dag. Melkesjokoladen. Syns den var helt grei...minnet litt om Sukkerfritt, litt tørr, men likevel mer smakfull, da....tror jeg skal smelte den med smør og fløte og tilsette litt nøtter kanskje ;)

Fofa sa for siden:

Jeg har aldri prøvd noen av disse sjokoladene...er det stor forskjell i antall karber i de forskjellige?

camryn sa for siden:

oooooooppskrift! Mintfyllsjokolade er det beste som finnast. :spent:
(Har funne ein på helsekost eingang med mindre karber, men litt vel mange til at eg tør å kjøpe.)

Har ikkje smakt så masse sukkerfri sjokolade egentlig, går mest i den mørke fra sukkerfritt om det blir noko. Tykkjer den kvite fra sukkerfritt minnar om kinderegg, nam. (Er egentlig meir sugen på fruktkaramellsnop enn sjokolade :o)

Nurk sa for siden:

Venter fortsatt på mint-oppskrift ;)

Har nettopp mumset i meg Sjokoladeprinsen igjen, den er søren meg god, altså! Nesten som melkesjokoen til Freia :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.