< Tilbake til oversikten

Ny her og har noen spm

Gelica sa for siden:

Hei,
Jeg er ny her og etter å ha lest en del tror jeg ketolysekuren kan være noe for meg.
Har 10 kg som har sittet bom fast de siste to årene enda jeg har spist "riktig" og kjedelig, altså magert og grovt.
Jeg har fått tilbakemeldinger om at det er lurt å lese seg opp på den kuren man velger og jeg lurer på om noen her har noen tips til nettsider, bøker og ikke minst oppskrifter.
Er vel ikke alle oppskrifter som ligger her inne som er forenelig med denne kuren, eller?
Er det vanskelig å komme inn i dette og gjøre det skikkelig?
Er litt redd for å gå mer opp i vekt altså.....

Jeg er bare på min 2. dag her, men har kuttet helt ut brød og knekkebrød som jeg spiste daglig før pluss poteter og pasta.
Jeg har vært på butikken i dag å valgt produkter med 0-1 kh og ikke noe magert.
Er det ikke det som er hele greia, eller er det mye jeg ikke vet?

Finnes det en side over ja og nei mat for denne kuren?
Ønsker alle en fin kveld:)

Nerthus sa for siden:

Bestem deg for et visst antall karbogram pr dag og beregn maten utifra det :) I starten må du uansett prøve deg fram.

Nei: pasta, ris, potet, grønnsaker som vokser under jorden, brus og sukkergodt. Alt med 5gram karbo pr 100 gram.

Ja: "resten" (litt satt på spissen - men ganske nær sannheten)

Jeg har både Skaldeman, Ketolyse og Spis-deg-slank boka. Før du kjøper bøker kan du sjekke ut denne kjappe oppsummeringen over lavkarbo:
www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

arnakristin sa for siden:

Hei,
Det er ganske mange her inne som spiser ketogent og ganske mange av oppskriftene her inne vil nok kunne passe. Desom du skal følge Ketolye kuren vil jeg anbefale deg at du leser boka, der finnes også en del oppskrifter. Boka kan du kjøpe bl.a. fra [url="www.ketolyse.no"]Ketolyses hjemmesider[/url] eller du kan låne den på biblioteket.

Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Gelica sa for siden:

Takk for svar:-)

Har spist en nakkekotelett kokt i fløte med løk, sjampinjong og woket blomkål, paprika og brokoli.
Syntes sausen ble i feteste laget og jeg er egentlig veldig kvalm nå.

Jeg spiste 1/2 omelett (laget av 5 egg) med ost, skinke og vårløk til frokost.

Lurer på om jeg kan få i meg dette viktige "fettet" til lunsj og kvelds da jeg er veldig glad i fete oster som camenbert, dansk greddost o.l.?
Og heller spise litt lettere til frokost og middag.

Så en god oppskrift på knekkebrød her som jeg skal teste ut som inneholder 1kh per stk.

Vil jeg få i meg nok fett om jeg gjør det på denne måten?
Spiser dere veldig mye fett i form av rømme, fløte og smør i løpet av en vanlig dag?

Er det mulig å for eksempel spise en type youghurt til frokost å tilsette linfrø og solsikkekjerner?

Takker så mye for hjelp og svar:-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.