... for n'te gang :)
Gikk på en skikkelig smell for to uker siden, som inneholdt både smågodt, kake, pizza og hamburger med chips fordelt på fredag kveld til søndag kveld. Og gikk opp 6 kg!!! ALDRI mer iaf (så noe godt kom det jo utav det ;))
Men får ikke bort de to siste av disse 6 kg'ene... :( Det sliter både på motivasjonen og humøret...
Før smellen sto jeg også stille i flere uker.
Kjeder meg en del på dagene, og tenker på mat HELE tiden.
Har desverre funnet ut at det er veldig godt å mose litt kakao og søtning i smør. Blir god sjokolade. VET jeg ikke burde spise det, men vanskelig å la være noen ganger.
Merker helle ikke noe til den ekstra enegien.
Tok 6 dager å komme i ketose etter smellen, men har holdt meg der etterpå.
Noen tips, råd eller bare litt oppmuntring? Synes det begynner å bli vanskelig dette...
Stress og lite søvn hjelper desverre heller ikke og kan stoppe vektnedgangen i seg selv. Det er viktig å komme i balanse og sove nok, nå vet ikke jeg hvorfor du er deppa, så det er vanskelig å gi råd om hvordan du skal takle det, men du har kanskje noen du kan snakke med (øse ut all dritten til :D)
Selv har jeg hatt vektplatå siden påske. Jeg hadde også en skikkelig utskeielse før påske og jeg ble fysisk dårlig og brukte evigheter på å komme meg inn i ketose igjen. Nå har det endelig begynt å rikke seg nedover og grunne til det er at jeg har begynt å telle kalorier i tillegg til kh. Jeg må ikke ligge for høyt i energiinntak for da rikker ikke vekta seg, blir fort alt for mye dersom man koser seg for mye og spiser i tide og utide som jeg selv gjorde. Se her
Ellers er det jo partystoppere som meieriprodukter, nøtter, brøderstatning osv det er mye snakk om. Manges erfaring er og at de blir fysne når de ikke får nok fett. Selv fyser jeg hele tiden, men det er hodet som vil ha og ikke kroppen, så jeg må jobbe med den mentale biten hele tiden. Har fått profesjonell hjelp også og det var utrolig deilig for først da begynte det å løsne og jeg klarte å legge om kostholdet og livsstil.
Ikke gi opp og prøv heller å spise "normal" mat (f.eks egg,skinke og majones, en halv avocado med rekesalat, litt bringebær med bittelitt fløte) i steden for den der "sjokoladen" du lager. Prøv heller å forbeholde slik "kos" til en kveld i ny og ne. Du må ikke gi opp, men det nok utrolig viktig å få den mentale biten i orden og fokusere på at dette skal du klare.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.